איביזה

זו הסיבה שהחופים באיביזה עלולים להיעלם עד סוף המאה ה-21

Nelly Weissfeld | 19.01.2022

שתפו את החברים

חושבים שההתחממות הגלובלית זה שקר או בדיחה? אז הגיע הזמן להכיר בעובדות. החופים האהובים של אי המסיבות הספרדי איביזה, עלולים להפוך לנחלת העבר.
מחקר מדעי חדש הנערך על ידי מומחים מאקדמיות בספרד ואיטליה מצא כי 65% מאזורי החוף של האי הבלארי איביזה עלולים להיעלם עד שנת 2100. והסיבה? ניחשתם נכון – ההתחממות הגלובלית.

הדבר נכון לא רק לאיביזה אלא גם לעוד מקומות מדהימים ברחבי העולם כמו למשל האיים המלדיביים.

ענף התיירות הוא ממקורות ההכנסה העיקריים של האיים הבלאריים בספרד, אשר כוללים את איביזה, מיורקה, מנורקה, פורמנטרה ועוד איים קטנים מסביבם. איביזה הוא כמובן המפורסם ביותר שכן הוא נחשב לאי המסיבות הטוב בעולם, עם מועדונים ורזידנטים אשר מדורגים במקומות הראשונים בתעשייה המוזיקה האלקטרונית.

"חלק גדול מההכנסה התיירותית באזורי הים התיכון מגיעה מחופים ושמש. במקרה של האיים הבלאריים זה 25%. זה אומר שזה קריטי לחזות את גורל החופים האלה עם השפעות ההתחממות הגלובלית." כתב מיגל אגייס, ממובילי המחקר.

לטענתו, הנזק שייגרם לחופים הוא עצום. "אנחנו מראים כאן ששינויי האקלים יובילו להרס תמידי של יותר מ-50% מאזור החוף, נתון שיעלה ל-80% בתנאי סופה."

דבר אחד בטוח – אנחנו חייבים לפעול ועכשיו, כולנו. "התחזיות האלה רק מראות עד כמה חשוב שתוכניות לתרחיש כזה חייבות לצאת לפועל."

חלק מההצעות במחקר כוללות שימור של עשבי-ים. עשבי-ים קולטים כמויות גדולות של פחמן דו-חמצני מהמים שסביבם, וכך תורמים להאטת השינוי העולמי באקלים. הם גם שומרים על החופים מנזקי סערות ושיטפונות, כי העלים שלהם סופגים את אנרגיית הגלים ומחלישים את הפגיעה שלהם בחוף, ושורשיהם מעגנים את החול שמתחת למים. עשב-ים גם קולט חומרי מזון וחיידקים ממי הים, וכך מנקה אותם. אבל עשב-הים בכל העולם נתון בסכנה – בכל שעה נעלם שטח של כרי עשב-ים השווה לשני מגרשי כדורגל. יש דברים רבים המזיקים לעשבי-ים, ממים מזוהמים ועד לעוגנים של סירות הנגררים עליהם. גם דיג מופרז הוא בעיה, כי הוא מפר את האיזון בשרשרת המזון. הצעה נוספת כוללת פיקוח על התיירות והפיכתה לאקולוגית ככל הניתן.

ומה אנחנו יכולים לעשות כדי להציל את החופים? השינוי נמצא בידיים שלנו ואנחנו יכולים להשפיע. מיחזור, צמצום קניות וזריקת זבל, צמצום אכילת בשר, עוף ודגים, לשתול צמחים ועצים בסביבה הקרובה אלינו (אפילו גרעיני לימון מפרי של הסופר), עיקור של חיות בית למניעת פיצוץ אוכלוסין וכמובן להצביע למפלגות שחורטות את הערכים האלה על הדגל שלהן. טיפים נוספים תוכלו למצוא כאן.

נושמים מוזיקה אלקטרונית?
הצטרפו אלינו באינסטגרם ובטלגרם לעדכונים, הטבות וידיעות בלעדיות לפני כולם.
מכורים ממש? הצטרפו לקהילת הרייברים של ישראל

קראו עוד על:

שתפו את החברים

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם