במהלך החודשים האחרונים עבדתם כ"כ קשה לתכנן את האירוע הבא שלכם, בכדי שיהיה כזה שייזכר להרבה זמן.
הסתדרתם על הקמות הברים, והספקים הטובים ביותר שאפשר להשיג בישראל, ואפילו יצרתם קשר עם סוכניות בכדי להביא את האמנים הלוהטים והמובקשים שיבדרו את הקהל שלכם וישאירו אותו בלי מילים.
אפילו יצרתם אתר מיוחד לאירוע שלכם והשקעתם עליו כמה אלפי שקלים..
אבל רגע שפתחם את מכירת הכרטיסים…. שקט מוחלט.
תכננתם שאנשים יתנפלו על דף המכירה שלכם כמו סופגנויות של רולדין בחנוכה, אבל בינתיים נראה שאתם היחידים שתגיעו אליו
לפעמים נראה לנו שדאגנו לכל הפרטים הקטנים אבל פספסנו בגדול, והפספוס הזה גורם לקהל שלכם להתעלם לגמרי מהאירוע שהפקתם.
בכדי למנוע מקרה כזה, אספנו כאן את הטעויות הכי קטלניות שמפיקי אירועים יכולים לעשות.
1 . שיווק רחב מידי
הדבר הראשון שעולה לנו לראש זה פשוט להתחיל ולהפציץ את רשימות התפוצה שלנו בהודעה על האירוע, אבל תופתעו – זה ממש לא הולך לעשות את העבודה.
אם תנסו לדחוף בכח את האירוע שלכם לכל מקום תבזבזו המון אנרגיה ובעיקר כסף.
החכמה היא באמת לפנות לקהל היעד הנכון והממוקד שבאמת יתלהב מהאירוע שלכם, השאלה הנשאלת היא יאך באמת נדע מי הוא קהל היעד הנכון שאליו נשווק את האירוע?
התשובה נמצאת בכף ידכם – אספו מידע על הקהל שנמשך לאירוע שלכם ובצעו ניתוח מעמיק; תחומי עניין, איזור מגורים, גיל, מין, היכן הם נמצאים כשהם גולשים אונליין.
נתחו את המידע שקיבלתם וגלו מה הקהל שלכם אוהב ומה הוא אוהב פחות, אספו רשימות "רימרקטינג", אספו מידע על אחוזי המרה והמעורבות
בפוסטים שלכם, כל זה יעזור לכם ליצור אסטרטגיית פרסום יעילה יותר.
החכמה היא לוודא שאתם פונים לאנשים הנכונים עם המסרים הנכונים, במקום לגשש באפלה.
2 . לצאת למערכה לבד
אחד הדברים הכי טובים שתוכלו לעשות לאירוע שלכם הוא לחבר אותו למותג שמזדהה עם קהל היעד שלכם, בדקו אם אתם יכולים לשתף פעולה עם מותגים פופולריים בקרב קהל היעד שלכם, ככה תוכלו לקבל את תשומת הלב שאתם צריכים כ"כ מקבוצת המיקוד אליה אתם פונים.
שימו לב שעם בחירה נכונה של שת"פ תזכו לגישה קלה למאגר מעריצים במינימום עלויות, ומעריצים כאלו ירכשו כרטיסים לאירועים שלכם באופן תדיר.
מן הסתם שתמיכה מנותן חסות יתן לכם אפשרות לדחוף את האירוע בצורה טובה יותר, אבל כדאי להיות זהירים בבחירת נותן החסות ולוודא שהוא באמת מתאים לאופי האירוע שאתם עומדים מאחוריו.
3 . לטעות בסגירת הלוקיישן
רוב המועדונים, האולמות ,גני האירועים והפארקים בישראל תפוסים מראש, מ3 חודשים ועד שנה מראש, קחו בחשבון שאם תשאירו את סגירת הלוקיישן כמטלה האחרונה שלכם, תוכלו למצוא את עצמכם עם בחירה גרועה מאד מלב ברירה או במקרה הרע בלי לוקיישן בכלל.
אתם צריכים להתחיל את בחירת הלוקיישן בתור המטלה הראשונה בהרמת האירוע, אם אתם מתכננים למשוך המון משתתפים תוכלו להשתמש בלוקיישן כהיתרון, אנשים לא ירכשו כרטיסים לאירוע שלא ידוע היכן הוא ייערך.
חפשו לוקיישן שיגרום לקהל היעד שלכם להתלהב, להתרגש ולשכנע את החברים שלו להצטרף אליו.
4 . למכור כרטיסים רק דרך האתר שלכם
אם אתם לא מוכרים כרטיסים דרך האתרים בהם קהל היעד שלכם מבקר לעיתים קרובות יהיה לכם מאוד מאוד קשה להגיע ל SOLD OUT.
אם תישענו רק על האתר שיצרתם עבור האירוע זה יכול להיגמר בנפילה רצינית, תדאגו למכור כרטיסים בכמה שיותר אתרים ותאפשרו לקהל שלכם לקנות כרטיסים מכמה אתרים שונים. זה יגביר את קצב מכירת הכרטיסים ויבטיח תפוסה גבוהה יותר באירוע שלכם.
במקום להסתמך על אתר אחד שאף אחד לא מכיר, תעשו מחקר ותתמקדו באתרים פופולריים ואהובים על ידי הקהל שלכם, כאלה שהם מחפשו בהם אטרקיות ואפשרויות בילוי. תחשבו על זה – כשהם יגיעו אליכם דרך אתר שהם בוטחים בו, המכירות שלכם יזנקו
5 . לא להתייחס לרשתות החברתיות
הרשתות החברתיות ממזמן הפכו להיות מקום בו כל לקוח פוטנציאל מבלה, יש לכם כאן הזדמנות פז לעניין את קהל היעד שלכם באירוע שהפקתם.
רוב תנועת הגולשים באתר מגה טיקטס מגיעה מרשתות חברתיות.
אתם הולכים לפספס המון משתתפים פוטנציאלים אם לא תיהו נוכחים ברשתות החברתיות בצורה נכונה.
אל תפחדו לפתוח חשבונות בפייסבוק ובאינסטגרם או ברשתות החברתיות הפופולריות בקרב קהל היעד שלכם, גם אם אתם כבר שמים תקציב ממומן על האירוע ברשתות החברתיות זה לא מספיק.
אתם צריכים לחשוב על קמפיין יעיל ואטרקטיבי, כזה שיתפוס את תשומת הלב של קעל היעד שלכם, ויגרום להם להבין שהם לא יכולים להחמיץ את האירוע הזה.
תרגמו את הצפיות בעמודים שלכם למכירות כרטיסים, חברת MEGA TICKETS מספקת שירות קידום אירועים שייעל את מכירת הכרטיסים שלכם בעשרות ואפילו מאות אחוזים!!
6 . לסמוך אך ורק על חשיפה אורגנית בפייסבוק
עם שני מיליארד משתמשים, פייסבוק הוא אחד מהכלים השיווקיים העוצמתיים ביותר שיש. אבל למרות המספר העצום, קשה לדעת אם מישהו מהם בכלל יטרח להיכנס לעמוד האירוע שלכם ואם אתם בכלל זוכים למספיק חשיפה.
אם אתם שואפים למכור כמה שיותר כרטיסים תצטרכו להשתמש כלי קידום ממומן בפייסבוק
מערכת הפרסום המתקדמת של פייסבוק תאפשר לכם להגיע לקהל היעד שלכם בקלות, תוסיפו לזה את האפשרויות המתקדמות לפילוח קהל היעד וכך תוכלו "למקסם" את הוצאות הפרסום שלכם ולעלות את אחוז ההמרה.
במקום לבזבז כסף וזמן על קהל לא רלוונטי תתמקדו במודעות "שיווק מחדש" לאנשים שהתעניינו כבר באירועים שלכם ויודעים במה מדובר, הסיכוי הרבה יותר גבוהה שהקהל הזה ירכוש כרטיסים ויגיע לאירוע שהפקתם ב-80%.
אם תתעלמו מהכלי העוצמתי הזה אתם תפגעו במכירות הכרטיסים שלכם
7 . אי התאמה למובייל (סלולר)
בניית אתר מותאם לסלולר הוא לא המלצה, אלא בגדר חובה בימים כאלו שלכל אחד יש סמארטפון.
דו"ח משנת 2015 כבר מוכיח שמשתמשי מכשירי הסלולר עלה על משתמשי המחשבים הנייחים.
רוב הגלישה באתר שלכם תגיע דרך הסמאטרפון, תוודאו שחוויה הגלישה תהיה מהירה ופשוטה, שהגולשים בדף האירוע שלכם יקבלו בקלות את המידע שהם מחפשים.
חשוב שממשק האתר שלכם יעבוד בצורה מלאה וחלקה בכל מכשיר, כך תעניקו שירות איכותי יותר ללקוחותיכם
דפי המכירה הפשוטים של מגה טיקטס הוכיחו את עצמם בשנים האחרונות כמשפרי אחוזי המרה
8 . לעדכן על האירוע רק עם פתיחת מכירת הכרטיסים
בעולם מושלם, היה מספיק רק לשלוח התראה על תחילת מכירת הכרטיסים, והקהל שלכם היה מפיץ את הבשורה המלהיבה הזאת ברחבי הרשת ורץ בהמוניו לעמוד האירוע.
לצערנו, זה לא קורה במציאות, אתם תצטרכו לייצר כמות גדולה של תוכן איכותי הרבה לפני תחילת האירוע.
נסו לשלוח כתבות בלוג לרשימת התפוצה שלכם לעיתים קרובות, ספרו להם מה חדש בזאנר אליו הם משתייכים, וחדשות לקראת האירוע.
הגדילו את ה"הייפ" סביב האירוע, ככל שיותר אנשים יקראו את התוכן שלכם ככה תוכלו לגרום ליותר אנשים להגיע.
השקיעו זמן ומצאו רעיונות מקוריים איך למשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלכם.
היכנסו לראש שלהם וחשבו איך לעשות זאת בצורה הטובה ביותר
רעיונות: הצצה למאחורי הקלעים להכנות האירוע, פרסמו את האמנים שיקחו חלק באירוע, וחפשו דרכים יצירתיות לייצר אייטמים סביב האירוע.
אם אתם בעצמכם לא מעריכים מספיק את האירוע ולא מדברים עליו בלי הפסקה ככה גם הקהל שלכם לא ישתכנע לרכוש כרטיס ולהגיע.
"הקהל לא ישתכנע ששווה לקנות כרטיס לאירוע שהם בקושי שומעים עליו."
9 . לפנות לאמצעי התקשורת שבוע לפני האירוע
בואו נשים בצד את התוכן שאתם מכינים על האירוע, אסור לכם להתעלם מהתקשורת המסורתית. בכדי למקסם את הקמפיין שלכם אתם חייבים לעבוד על יחסי הציבור שלכם.
אם לא תפעלו בחוכמה ולא תשקיעו במערכת משומנת ומתוזמנת היטב של יחסי הציבור, האירוע שלכם לא יקבל שום כיסוי באמצעי התקשורת והם אפילו לא יזכירו אותו.
אם לא תעלו לכותרות ותיכנסו לתודעה של קהל היעד שלכם, זה והלך להיות מאד קשה למכור המון כרטיסים ולהגיע ל SOLD OUT
10 . לבקש מהקהל להירשם לאתר על מנת לרכוש כרטיס
אנחנו יוצאים מנקודת הנחה שאתם רוצים למכור כמה שיותר כרטיסים וכמה שיותר מהר, בכדי לעשות אתזה אתם חייבים להפוך את תהליך הרכישה שלכם לפשוט נוח ומהיר במיוחד.
1 מכל 4 רוכשים פוטנציאליים לא יסיימו את תהליך הרכישה אם זה דורש ממנו לפתוח חשבון משתמש. אתם לא מכבדים את נוחות הלקוח ומבקשים ממנו להירשם ולהזדהות על מנת לרכוש כרטיסים, הוא פשוט יוותר על זה ויברח מהאתר.
שימו לב: כל שדה נוסף שיש למלא בעת הרכישה יגרום לרוכש שלכם לנטוש את התהליך.
תבחנו את תהליך רכישת הכרטיסים שלכם, האם הוא כולל יותר מחמישה צעדים פשוטים? האם הוא דורש מהלקוח להתאמץ ? אם התשובה היא כן אז תעצרו ותבדקו איך אתם יכולים להקל על הלקוחות שלכם.
"תהליך רכישה מורכב, מסורבל ומעורפל יבריח המון לקוחות שכבר סימנו את תאריך האירוע שלכם בלוח השנה"