איך לשכנע לקוחות של הרגע האחרון להתכרטס לאירוע שלכם

שחר שמואלי

שחר שמואלי

שחר שמואלי, יזם אינטרנטי ונושם מדיה דיגיטלית. עוסק בענף הכרטיסים בישראל משנת 2011. מוזמנים לפנות לשאול נוספות במייל: shahar@megatickets.co.il

מכירות הכרטיסים לאירוע שלכם חלשות ומדשדשות, ונשאר רק שבוע אחד עד הרגע הגדול. האם האירוע שלכם לא כל כך פופולרי כמו שציפיתם? האם אסטרטגיית השיווק שלכם נכשלה והתרסקה לגמרי? ושאלת מיליון הדולר- האם הכול אבוד וירד לטימיון?

לפני שאתם נכנסים לפאניקה ונשברים לגמרי, קחו נשימה ארוכה ותירגעו.

גם אם נשארו עוד כמה ימים לפני האירוע, עדיין לא מאוחר לקחת את עצמכם בידיים, ולהתחיל למשוך לקוחות ולמכור כרטיסים.

  • לפי מחקר עדכני שנערך על ידי פלטפורמת מכירת הכרטיסים MEGA TICKETS, מרבית הבליינים ( 56%) מכריעים האם להשתתף באירוע מסוים או לוותר עליו ברגע האחרון. כלומר, גם בדקה ה-90, עדיין לא צריך להתייאש ולהמשיך לשווק את האירוע שלכם במלוא הכוח.

אם תמשכו את הקונים האלה שלא אוהבים לתכנן הכול זמן רב מראש, אז תוכלו להבטיח בקלות שהאירוע שלכם יהיה מלא עד אפס מקום.

  • אנחנו חיים בתרבות ספונטנית ואימפולסיבית, ולא מדובר בדבר שלילי בהכרח. שליש מהציבור מתאר את עצמו כ"ספונטני", ו-71% רואים את עצמם כ- "אנשים שמחים". 35% מהם אומרים שההחלטות הטובות ביותר שקיבלו היו ספונטניות לגמרי, ללא כל תכנון מוקדם ומחשבה מעמיקה.

לא מדובר באנשים משוגעים, לא צפויים, וחסרי היגיון, שאי אפשר לסמוך עליהם. תתחשבו בקהל העצום הזה בעת מכירת הכרטיסים לאירוע שלכם. אם אתם רואים שלאחר ההכרזה על האירוע והשקת מכירת הכרטיסים, ההיענות הייתה גדולה, ולאחר זמן מסוים היא נחלשה לגמרי, זה לא צריך להוריד לכם את הרוח מהמפרשים. אתם יכולים להקפיץ את קצב מכירת הכרטיסים לאירוע גם שבוע לפני מועד קיומו. אתם פשוט צריכים למצוא דרך לפתות את הקהל העצום שפועל ברגע האחרון.

דפוס מכירת הכרטיסים שלכם לא חייב להיות אחיד וקבוע. ברור שלאחר ההתלהבות העצומה, תהיה ירידה מורגשת היטב. במקום להירגע ולהתבטל, אתם חייבים לצאת לקרב האחרון ולגייס את האנשים הספונטניים שיכולים עוד לרכוש כרטיס גם שעה לפני תחילת האירוע הגדול שאתם מארגנים.

 

תערכו מחקר משלכם:
תבינו מדוע ( ומתי) הלקוחות שלכם לוקחים את ההחלטה לקחת חלק באירוע שלכם

חשוב שתכינו את שיעורי הבית שלכם. תיכנסו לראש של הלקוחות ותבינו מה משכנע אותם סופית לרכוש כרטיס ומתי בדרך כלל הם נוהגים לעשות את זה. על מנת שתוכלו למשוך את הלקוחות שמקבלים  את ההחלטות בדקה האחרונה, חשוב שתבינו כיצד הם חושבים.

לאחר שתנתחו את התוצאות, תוכלו לשלוט בהחלטות של האנשים הספונטניים ביותר, כי תדעו אילו קלפים עדיפים להוציא מהשרוול על מנת לגרום להם לסגור כרטיסים ומה התזמון הטוב ביותר לפנות אליהם. אחרי שתדעו כיצד להתחבר אליהם ולדבר לליבם, הם יהיו מונחים אצלכם בכיס.

משרד הכרטיסים MEGA TICKETS ערך סקר מקיף וראשון מסוגו בנוגע לדפוסי קבלת ההחלטות של הקונים הספונטניים שמבטיחים השתתפות באירוע בדקה התשעים.

  • במשאל השתתפו 2,000 אנשים ששיתפו אותנו בדפוסי רכישת הכרטיסים שלהם. לפניכם, הממצאים שגילינו:

19%- קובעים תוכניות לפחות שבוע מראש

16%- קובעים תוכניות 4-6 ימים מראש

43%- קובעים תוכניות 1-3 ימים מראש

12%- מקבלים החלטה סופית ביום האירוע



מרבית האנשים מחליטים על בילוי עם חברים כמה ימים בלבד מראש.

מה לגבי מועד ההחלטה?

12.8%- יום רביעי

19.4%- יום חמישי

13%- יום שישי

תיכנסו לתוך הראש שלהם:
על סמך מה לקוחות של הרגע האחרון קובעים את ההחלטות שלהם?

אנשים לא רוכשים כרטיסים ברגע האחרון רק  מפני שהם סטלנים או עצלנים שיכולים לעשות כל דבר העולה על רוחם.

החיים יכולים להיות מסובכים ולא צפויים, ולפעמים קשה לבחור מכל המגוון האדיר שאנו מוקפים בו. לכן, אנשים רבים מעדיפים לקבל החלטות סופיות בדקה התשעים, הם  מתלבטים, בוחנים המון אפשרויות, ושוקלים היטב כיצד לא לפספס ולהתחרט.

  • 11% מהאנשים מחליטים האם לרכוש כרטיס בסמוך למועד האירוע רק  כי הם מפחדים שפתאום תצוץ אפשרות בילוי טובה יותר שהם יפספסו רק כי שריינו מקומות באירוע אחר זמן רב מראש.

אתם תוכלו להפוך לאפשרות העדיפה הזאת שאי אפשר לפספס. תשווקו בצורה חכמה את האירוע שלכם ללקוחות הספונטניים האלה ותשכנעו אותם ששווה לבטל בשבילו את כל התוכניות הקודמות ולשכוח מכול השאר. אבל לשם כך, תצטרכו לדעת איך הם חושבים, ומה גורם להם להתלהב מאירוע מסוים ולהחליט ללכת דווקא עליו.

  • הדבר החשוב ביותר עבור אנשים כיום הן חוויות ייחודיות ויוצאות דופן. הם רוצים לבלות זמן איכות בלתי נשכח.

דור המילניום מחפש חוויות, משמעות, וערכים. הוא לא מעוניין רק בצבירת חפצים שהוא ייאלץ לזרוק עם הזמן. הוא רוצה לכייף, להעביר את הזמן עם תועלת, ולצבור זיכרונות נעימים לכל החיים.

הוא רוצה להעלות תמונות של בילוי משותף עם חברים טובים. הוא רוצה להשתתף באירוע עוצר נשימה שהא יוכל לספר עליו לחב’רה ולא ישכח אותו זמן רב. הוא מחפש אירועים חדשניים, מקוריים, ויצירתיים ששווה לבזבז עליהם זמן וכסף.  אם האירוע שלכם מתאים להגדרות האלה, אז אנשים כאלה יהיו מונחים אצלכם בכיס. הם רוצים את הטוב ביותר ולא אוהבים כשעובדים עליהם בעיניים, סוחטים את כספם ומציעים להם אירוע רגיל וחובבני.

מה יגרום להם להגיע לאירוע שלכם בדקה ה90?

75% האירוע נראה מעניין או מבדר במיוחד

64% הכרטיסים מתומחרים באופן הוגן וסביר

60% חבר הולך לאירוע

28% בילוי בחינם!

עלות היא הקריטריון החשוב ביותר בתהליך קבלת ההחלטות שלהם.

83% עלות האירוע

55% נוחות

24% המלצות

36% נגישות

לחבר הכול ביחד ולהסיק את המסקנות הנכונות: תשכנעו את כל האנשים האלה להשתתף באירוע שלכםלאחר שהבנתם כיצד הראש שלהם עובד ואיך הם מחליטים על מה להוציא את כספם, הגיע הזמן ליצור תוכנית שיווק וקידום אטרקטיבית שתמשוך כמה שיותר מבקרים לאירוע שלכם .

  1. לקדם בכל הכוח את האירוע שלכם כבר מההתחלה
  • כמובן שלא צריך לחכות עד לשבוע האחרון, תפיצו את השמועה בנוגע לאירוע שלכם זמן רב לפני שהוא ייערך, ותשכנעו כמה שיותר אנשים שהם לא יכולים להחמיץ אותו. תחזרו על המסרים האלה שוב ושוב, לא רק שזה יעזור לכם למכור כרטיסים מוקדמים, אלא גם להיכנס לתודעה של אותם רוכשים ספונטניים שמקבלים את ההחלטות שלהם ברגע האחרון.
  • תחשבו על דרכים לשכנע את הקהל להתחייב להשתתף באירוע בשלב די מוקדם. אף אחד לא יתפתה להעדיף אירוע לא מוכר שהם בקושי שמעו עליו. גם אם תתחילו לקדם אותו בכל  מקום אפשרי כמה ימים לפני, זה יעורר חשד ועלול לא להספיק. אז איך לשדר לאנשים תחושה של דחיפות ולדרבן אותם לרכוש כרטיסים זמן רב מראש?

לפניכם כמה דרכים טובות:

  • תציעו הנחה על רכישת כרטיסים מוקדמת. זה תמריץ מצוין ללקוח לא לחכות זמן רב , אף אחד לא יסרב להצעה משתלמת במיוחד.
  •  תדגישו במסרים השיווקיים שלכם שהלקוח חייב למהר על מנת להבטיח מקום באירוע. תשתמשו בהודעות כמו " מלאי הכרטיסים מוגבל", " כל הקודם זוכה", או "זאת ההופעה היחידה של הזמר הזה בשנים הקרובות".

  • • תוודאו שהאירוע שלכם זוכה לחשיפה ברשתות החברתיות. תנסו להגיע לכמה שיותר אנשים שיכירו את האירוע וישמעו עליו. תשתמשו במודעות פרסום, דפי נחיתה, אימיילים שיווקים, וכו’. תערכו משחקים, הגרלות, או  תעלו תמונות בלעדיות מאחורי הקלעים. תחשבו איך לערב את הקהל ולהבטיח שהאירוע שלכם לא ייצא לו מהראש, גם אם החברים שלו לא שמעו עליו .
  1. תגבירו את הקמפיין השיווקי שלכם ברגע האחרון

כשאתם יודעים כיצד עובדת הפסיכולוגיה של רוכשי הכרטיסים בשנייה האחרונה, תנצלו את המידע הזה לטובתכם ותפנו אליהם בצורה הנכונה, הרלוונטית והמשכנעת ביותר.

  • תפרסמו את האירוע שלכם בפייסבוק , בפלטפורמת מגה טיקטס ובשירותי אירועים אחרים. חשוב שכמה שיותר אנשים ייתקלו כל הזמן באירוע שלכם.
  •  שוב פעם, תייצרו תחושה של דחיפות שתגרום למתלבטים לא לחשוב פעמיים ולרכוש כרטיס באופן מיידי. הודעות בסגנון " מלאי הכרטיסים אוזל" או "נשארו רק 25 מקומות!" בהחלט יעשו את העבודה.

    •  תשקיעו בשיווק חוזר שיתמקד באנשים שכבר התעניינו באירוע שלכם ולא סגרו עסקה מסיבות מסוימות. תחזרו אליהם ותזכירו להם שאתם עדיין אופציה מצוינת שכדאי לשקול ברצינות.

טיפ חשוב של מקצוענים: אל תשכחו מהלקוחות הקיימים שלכם. תשתמשו באנשים שכבר הבטיחו את השתתפותם על מנת ללחוץ על החברים שלהם לרכוש כרטיס ולהשתתף באירוע. הנחה ללקוח שיביא את החברים שלו לאירוע זה רעיון מצוין.

  • תייצרו סקרנות ותחושת התלהבות, התרגשות וציפייה לאירוע. תשתפו כמה שיותר תמונות וסרטוני ווידאו עם ראיונות של זמרים, נואמים או מותגים שלוקחים בו חלק.

    •  תבנו פלייליסט בספוטיפיי שיוקדש לאירוע ותפיצו אותו בעמודים שלכם ברשתות החברתיות..

    •  תשתפו פעולה עם העסקים בקרבת האירוע על מנת למשוך קהל. שירותי הסעות, ברים, ומסעדות בסביב ישמחו לאחד כוחות. תמליצו ללקוחות כיצד עדיף להגיע לאירוע ואיפה אפשר לשתות ולאכול לפני האירוע או אחריו. ההצעות האלה חשובות לאנשים שירצו לשלב את האירוע שלכם בבילוי משותף עם חברים.

    ככל שהאירוע שלכם יהיה מאורגן, מתוכנן ונגיש יותר, כך כמות המשתתפים בו תגדל. אירוע מלהיב, מקורי, ויוצא דופן שיספק חוויה בלתי נשכחת ללקוחות יעודד אנשים רבים לרכוש כרטיס ולהמליץ עליו לכל החברים והמכרים שלהם.

תגייסו לקוחות של הרגע האחרון


מדובר באנשים ספונטניים שלא אוהבים לתכנן כל פרט מראש ופוחדים מהתחייבויות. אבל אי אפשר להתעלם מהקהל העצום הזה שמעדיף לקנות  כרטיס ברגע האחרון. חשוב שאסטרטגיית השיווק שלכם תיקח בחשבון גם אנשים כאלה ותדע כיצד לדבר לליבם ולשכנע אותם לבחור באירוע שלכם.


תשתמשו בפלטפורמת MEGA TICKETS על מנת להציע דרך נוחה ומהירה לרכוש כרטיס ללקוחות הספונטניים ביותר שסוגרים עסקה בדקה ה-90. הממשק הידידותי והיעיל יעשו את העבודה ויגרמו ללקוח הבררן ביותר להפסיק להתלבט. אחרי הכול,  מי מאיתנו יכול לסרב להצעה משתלמת וחד פעמית?

 

שחר שמואלי

שחר שמואלי

שחר שמואלי, יזם אינטרנטי ונושם מדיה דיגיטלית. עוסק בענף הכרטיסים בישראל משנת 2011. מוזמנים לפנות לשאול נוספות במייל: shahar@megatickets.co.il

צריכים עזרה עם מכירת כרטיסים?

בואו נפיג את החשש ביחד, אנחנו נלווה אתכם מרגע השקת הטיזרים ועד סריקת הכרטיסים ביום המופע. דברו איתנו עכשיו -