אחרי שלוש שנים שבהן פסטיבל המוזיקה האלקטרונית המפורסם ביותר בעולם לא התקיים, בקיץ האחרון – הוא חזר ובגדול. שלוש מהדורות קיציות מטורפות של טומורולנד התקיימו השנה בבלגיה וכעת הגיע הזמן לסכם אותן. מדי שנה, שחרור האפטרמובי של טומורולנד הוא חגיגה בפני עצמה והשנה הם לקחו את זה אף צעד קדימה. ההפקה ארגנה הקרנה חגיגית ומיוחדת של האפטרמובי במהלך ה- AMSTERDAM DANCE EVENT, באחד מהתיאטראות המפורסמים ביותר בעולם – Royal Theater Tuschinski. האירוע התקיים ביום חמישי – 20.10.22 וכל מבקר צריך היה לקנות כרטיס בעלות של 3.5 אירו. ההכנסות מהכרטיסים הלכו לקרן הצדקה של טומורולנד – Tomorrowland Foundation.
יום לאחר מכן, האפטרמובי שוחרר ברחבי העולם וכעת הגיע הזמן לבקר.
אז מה היה לנו השנה? שלושה סופי שבוע מטורפים ועמוסים ביותר מ- 600,000 מבקרים וכ-800 אמנים. אכן, ליבנו יוצא אל הצוות שהיה צריך לצפות בעשרות אלפי שעות צילום משלושה סופי שבוע שלמים, אבל מישהו היה צריך לעשות את זה.
האפטרמובי אורך 25 דקות והוא כולל צילומים מקיפים משלושת סופי השבוע יחדיו. הפסקול המעולה כולל מוזיקה מאת מרטין גריקס, קולץ', סאנרי ג'יימס וריאן מרציאנו, וינטג' קולצ'ר, ארמין ואן ביורן, דימיטרי וגאס ולייק מייק ויוטו. השנה, נראה היה שהפסטיבל מנסה להכניס כמה שיותר טראקים של טכנו והאוס לאפטרמובי. הטרנד הדומיננטי בעולם משתנה ומוזיקת הביג רום של דימיטרי וגאס ולייק מייק נדחקת לפינה. על כן, בפסקול יש מעט מאוד שירי ביג רום והרבה יותר טכנו והאוס. כמדי שנה, גם הפעם טומורולנד משחקים על הפן הרגשי ומדגישים כמה הפסטיבל הזה הוא "קסום" שלא כמו שאר האירועים ברחבי העולם. במהלך הסרטון, היו כמובן אזכורים לשנות הקורונה ולעובדה שזו היתה מגפה שגבתה חיים של רבים ברחבי העולם.
אבל…
מבחינת האיכות של האפטמרמובי, לא יכולנו להתעלם מהעובדה שזה פשוט לא ממש מרשים. הסרטון נראה כמעט כמו העתק מדויק מהשנים הקודמות, עם צילומי בנות יפות שעושות סלפי ואנשים אומרים כמה שהאירוע הזה מושלם. זה לא הרגיש כאילו יש נושא לסרטון ואף איכות הצילומים לא היתה גבוהה במיוחד. זה נראה שהפקת האפטרמובי נשארה בשנת 2019 ולא התקדמה עם הטרנדים העולמיים. האפטרמובי של פסטיבל פרוקוויל ,למשל, היה הרבה יותר מושקע ומרהיב. אחד הדברים הכי הזויים בסרטון זה שבין השירים אין מעברים (טרנזישנים) מוצלחים במיוחד, שזה באמת אירוני.
יתכן ועם כל הפרויקטים הצדדים שההפקה מנסה לעשות, האפטרמובי הפרסומי והחשוב נדחק קצת לפינה והמשאבים אליו קוצצו. אולי בשנה הבאה כשהפסטיבל קצת יתאזן כלכלית לאחר שנות הקורונה, נוכל שוב לצפות בסרטון מיוחד יותר, ואולי – הגיע הזמן למהפך בקונספטים של האפטרמוביז?