Spinnin’ Records חוגגים 20: ראיון מרתק עם מייסד הלייבל

Nelly Pavlovna | 28.03.2019 2908

שתפו את החברים

כל חובב מוזיקה אלקטרונית שמע את צמד המילים “ספינין רקורדס” במהלך חייו. הלייבל ההולנדי הוא אחד המשפיעים, גדולים והנחשבים בתעשייה כולה והם מספקים לחובבי הז’אנר מוזיקה רעננה ורלוונטית כל יום מחדש.
מגזין בילבורד ישב לשיחה עם המייסדים שעשו היסטוריה ומתוך מדינה קטנה כמו הולנד, הצליחו להפוך לאימפריית מוזיקה עולמית.

באמצע שנות ה-90, המייסד השותף של ספינין רקורדס, רוג’ר דה-גראף עבד בחנות תקליטים במשך שנתיים והוא הבין את החשיבות של מיתוג עם לוגו מובהק.

“המייסד אילקו ואן קוטן עבד בתור מפיץ והוא רצה להקים לייבל שייצג את הלקוחות שלו”, מספר דה גראף מהמשרד של ספינין בהולנד. “אני זוכר שבכל פעם שלקוח נכנס לחנות הוויניל שהייתי עובד בה, הם היו מבקשים לייבל מסוים. אז הבנתי שאנחנו צריכים לוגו מצוין וקאבר שכולם יוכלו לזהות.”

התוצאה היתה עיגול שחור עם האות S בתוכו, לוגו שהפך להיות מזוהה עם אחד הלייבלים המשפיעים ביותר בעולם הדינאמי של המוזיקה האלקטרונית.


ספינין רקורדס, חוגגת השנה 20 שנות תעשייה, ולחברה ההולנדית יש הרבה במה להתגאות במהלך השנים האלה. הלייבל גילה וטיפח חלק מאמני האלקטרוני הבולטים ביותר (כגון מרטין גריקס, אפרוג’ק וסם פלדט) והצליחו לשרוד בתעשייה מאתגרת מאוד ולשמור על מעמדם עם המעבר החד בין הדיסקים לשירותי הסטרימינג וכמובן בניסיון לעמוד בדינאמיות של טעם המוזיקה של הקהל.

“כשהתחלתי עם ספינין, דחפנו קדימה את מוזיקת הטראנס”

מספר ראש האמנים והרפרטואר יורן הרינגה. “אחרי זה עברנו לאלקטרו-האוס ומשם לפרוגרסיב-האוס, EDM, פיוצר-האוס, טרופיקל-האוס ואז לפיוצר-באס.

הסוד שלהם לאריכות ימים בתעשייה כה הפכפכה הוא החיפוש התמידי אחר הרלוונטיות.
“בכל פעם שהיתה לנו איזושהי הצלחה, לא לקחנו המון זמן בשביל לחגוג אותה”, מספר דה גראף. ” תמיד רצינו עוד ותמיד התמקדנו במה תהיה ההצלחה הבאה שלנו.”
הנוסחא הזו החזיקה את ספינין כשחקן רלוונטי עוד מאז הלהיט הענק הראשון שלהם – Take me Away (Into the Night) באדיבות ההרכב ההולנדי – 4 Strings.

“כשהקמנו את החברה, התחלנו מיד להחתים תקליטי האוס וטראנס ותמיד היינו חמדנים להחתים את התקליטים הטובים ביותר”, מספר דה גראף. “הטראנס היה הז’אנר הגדול ביותר באותה תקופה והשיר הזה היה אחת ההצלחות הגדולות ביותר שלנו.”

הלהיט הגיע למספר 15 במצעד הבריטי ו-39 במצעד הדאנס של בילבורד והיה לאחת הכניסות הראשונות שלהם לשוק הגלובלי, צעד נועז לחברה אירופאית שבהתחלה היתה עם שאיפות צנועות בלבד.

“בהתחלה רצינו להפוך לחברת הדאנס מס’ 1 בהולנד”

מספר דה גראף. “אז רצינו להפוך לחברה מס’ 1 בכל אירופה, ואז לחברה מס’ 1 בכל העולם.”
ההצלחה של ספינין הביאה בסופו של דבר את ענקית המוזיקה וורנר לרכוש את הלייבל, ובשנת 2017 נחתמה העסקה בשווי משוער של כ- 100 מיליון דולר.

“אז כשמרטין הגיע אלינו והחל לנגן את הדמואים שלו, אני עדין זוכר שהייתי כזה, ‘אוקיי אתה הקלטת את זה? אתה בטוח 100%? תסתכל לי בעיניים.’ הוא היה כל כך צעיר ואמרתי לעצמי אלוהים אדירים, זה מדהים לילד בגיל הזה.”

לאורך הדרך, רבים מהאמנים שספינין גילו וטיפחו עזרו לשנות את פני המוזיקה האלקטרונית. כך למשל מרטין גריקס בן ה-16 בזמנו, עשה גוסט פרודקשין לספינין ואז נקרא לפגישה עם המנהלים דה-גראף והרינגה.

“באותה תקופה, דיג’יים רבים היו גונבים הקלטות מהסאונד קלאוד והיו מנסים למכור אותם למפיקים וככה היו מנסים להיות מוחתמים”

וכך בשנת 2013 גריקס שיחרר תחת ספינין את הלהיט הענק שלו – Animals אשר הגיע למקום הראשון במצעד הדאנס של בילבורד ועוד עשרות מצעדים ברחבי העולם. בסופו של דבר גריקס תבע את החברה על זכויות יוצרים של המוזיקה שלו (וניצח) וב-2015 הקים לייבל משלו בשם Stmpd Rcrds.

עוד אמן בולט ברזומה הוא ההולנדי הגבוה – Afrojack אשר מצא חיבור מיידי עם דה גראף והרינגה.
“דיברנו על מוזיקה והוא ניגן לנו הקלטות שנשמעו כל כך מרגשות ורעננות באותה התקופה”, מספר דה גראף. הוא היה רעב אז הבאנו לו פיצה ומהרגע הזה היתה לנו חברות מצוינת איתו.
לפני ששמתי לב, הוא ישב מאחורי השולחן שלי וניהל את הפגישה.”

אוליבר הלדנס המוכשר נחל הצלחה בהפקת הקלטות EDM, אך יחד עם הלייבל הגיע לחקור ז’אנר חדש ועולה. הרינגה מספר: “הוא הגיע אלי עם טראק של פיוצר-האוס והיינו ממש נרגשים בנוגע אליו.”
דה גראף מוסיף:

“אמרנו לאוליבר – אתה לא EDM יותר. מעכשיו אתה פיוצר-האוס וזה, אני חושב, היתה ההתחלה של טרנד פיוצר-האוס שלם.”

גם דרכי ההפצה זה עניין דינאמי שהלייבל היה צריך להתמודד איתו.
“פעם, היינו שולחים ויינלים לדיג’יים מסביב לעולם והם היו מנגנים אותם ברדיו ובמועדונים” מספר דה גראף על העידן שלפני הסטרימינג.
“עם האינטרנט והמדיות החברתיות, הקידום הפך להיות הרבה יותר מסובך. יש כל כך הרבה יותר דרכי הפצה. זה הבדל עצום מהזמן שבו התחלנו, אבל זה הופך את זה גם להרבה יותר מרגש. החלק הכיף בעבודה שלנו זה שהיא כל הזמן משתנה.”


שתפו את החברים

עשוי לעניין אותך

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם