אינסטגרם ממזמן הפכה להיות פלטפורמה מרכזית לכל אמן גדול מתעשיית המוזיקה, ממה שהחל כאפליקציה אישית וסולידית אט אט הפך האינסטגרם למפלצת יחסי ציבור עבור גופי ענק, אם מדובר במותגי ביגוד ועד נשיאי מדינות.
לאחרונה החלה תופעה של "רכישת לייקים" גם באינסטגרם, מדובר בתהליך פשוט מאד שמאפשר לבעלי החשבונות לעשות "לייק" באופן אוטומטי, במידה וקיבלת לייק מפרופיל ענק כגון @axwellingrosso או @afrojack, זה לאו דווקא אומר שהם באמת אהבו את זווית הצילום של הוידאו או איכות התמונה, או בכלל את הסלפי שעשית בהופעה.

מומחי שיווק מספרים כי השיטה הזו מאפשרת להם להבטיח גדילה מתמשכת של עוקבים בערוצים שלהם, תוך כדי התלהבות של הקהל שקיבל "LIKE" על התמונה שהעלה, מיהר לצלם את המסך ולעלות לרשתות החברתיות הנוספות.
בניסוי שערך אחד המומחים העלה תמונה של הכלבה המתוקה שלו, הוסיף HAHASHTAGS של 10 DJ'S שכולם מכירים, 2 מתוך העשרה נתנו לייק לתמונה למרות שמדובר בתמונה תמימה של כלכלבון מתוק.
