אילניום הוא אחד האמנים המעניינים ביותר בתעשייה. ההצלחה שלו בשנים האחרונות הביאה אותו לרשימת הטופ של המוזיקה האלקטרונית והמספרים הם הוכחה לכך. 2 מיליארד סטרימז לשירים שלו, 15 מיליון מאזיני ספוטיפיי חודשיים, 70 מיליון סטרימז לטראק המעולה שלו – "Good Things Fall Apart", ו-250,000 כרטיסים שנמכרו לסיבוב ההופעות שלו – Ascend.
אילניום נולד כניק מילר והבחור בן ה-28 מאופיין בעומק מסתורי שמעניק למוזיקה שלו קסם מיוחד ביותר.
אילניום בדיוק חנך את האלבום החדש שלו – Ascend, הכולל 17 טראקים מעולים שמאפיינים את המפיק המוכשר. האלבום כולל טראקים ששוחררו בעבר כגון Takeway עם הצ'יינסמוקרס, ו- Take You Down שמדבר על ההתמכרות להרואין שאותה חווה אילניום בעברו. המפיק מספר שהחיבור הרגשי שיש למעריצים שלו עם מוזיקה כזו אישית היא ההגדרה שלו להצלחה.
קבלו 20 שאלות עם אמן מיוחד במינו.
מה היה האלבום\סינגל הראשון אי פעם שקנית לעצמך ובאיזו תצורה הוא הגיע?
דיסק של האלבום Fallen של אוונסנס.
מה ההורים שלך עשו למחייתם כאשר היית ילד ומה הם חושבים על העבודה שלך כיום?
אמא שלי לא עבדה אלא היתה בבית וגידלה אותנו, ואבא שלי עבד ממש קשה בתחום הפיננסים כדי לממן את כולנו. הם ממש תמכו בי כשהחלטתי להיות מוזיקאי. אפילו כשרק התחלתי ועדין לא הייתי מצליח הם המשיכו לעודד אותי להמשיך. המשפחה שלי היתה לצידי בזמנים הכי קשים שלי ולא הייתי איפה שאני בלעדיהם.
ספר לנו על השיר הראשון שאי פעם יצרת.
החברים שלי מהתיכון ואני יצרנו ביט וכולנו עשינו ראפ מעל זה. אני זוכר שזה לא היה ממש טוב אבל היה כיף ליצור את זה.
אם היית צריך להמליץ למישהו שרק מתחיל להאזין למוזיקה אלקטרונית על אלבום, במה היית בוחר?
כנראה In Return של Odesza, כי האלבום נגיש מכל כך הרבה בחינות ומאוד ידידותי למי שרק נכנס אל הז'אנר.
מה היתה הטיסה האחרונה שהיית עליה, ומה עשית במהלכה?
מוינה לדנבר אחרי שניגנתי בכמה הופעות באירופה. בטיסות ארוכות אני בדרך כלל מנסה לישון או שאני רואה הרבה סרטים.
מה היה הדבר הראשון שקנית לעצמך כשהתחלת לעשות כסף בתור דיג'יי?
הקנייה הגדולה הראשונה שעשיתי היתה מוניטורים חדשים לסטודיו שלי.
מה השיר האחרון שהאזנת לו?
עבדתי המון זמן על הסט החדש שלי לסיבוב ההופעות Ascend שקרב ובא. אז אני חושב שזה היה אחד מהשירים שלי.
מה הדבר הראשון שאתה עושה כשאתה חוזר לחדר המלון שלך אחרי הופעה?
מתקלח ואז נרגע קצת.
מה מיוחד לגבי המקום שבו גדלת, ואיך המקום הזה עיצב אותך?
גדלתי בהרבה מקומות שונים. נולדתי בשיקאגו ואז גרתי בסיאטל למשך כמה זמן ואז גם בצרפת. לבסוף המשפחה השתקעה בסן פרנסיסקו. אני חושב שזה שאתה נחשף לתרבויות וערים שונות עזרה לי לפתוח את הראש ולהיות מוכן יותר לנסות חוויות חדשות.
מה הדבר המטורף ביותר שאי פעם ראית קורה בקהל בזמן הסט שלך?
בחורה אחת השתוללה יותר מדי ושברה את האף שלה על המעקה. אחרי זה הבאתי לה כרטיסים חינם להופעה הבאה!
על מה אתה בדרך כלל חושב בזמן שאתה מנגן בהופעה?
אני בדרך כלל חושב על הקהל ובודק למה הקהל מגיב ואיך הם מתייחסים למוזיקה חדשה. אני מאוד מרוכז ואני דיג'יי של "להיות שם ברגע". זה כמעט כמו מדיטציה בשבילי.
באיזה מקומות עבדת על האלבום החדש שלך?
בעיקר בשלושה מקומות: הסטודיו הביתי שלי בדנבר ו-2 אולפנים בלוס אנג'לס.
תספר על דרך אחת שבה דחפת את עצמך באופן יצירתי בפרויקט הזה?
הייתי הרבה יותר בקטע של כתיבה באלבום הזה. ממש לעבוד על שיר מההתחלה ועד הסוף כשכולם בחדר במקום להקפיץ רעיונות הלוך ושוב באימייל. גם ניסיתי לעשות את האלבום משהו שהוא יותר מרק future bass, ויש לזה הרבה יותר השפעות של רוק וז'אנרים אחרים. אני מנסה לאזן בין לא לעשות את אותה המוזיקה כל הזמן ובין להישאר נאמן לשורשים שלי.
לאסתטיקה הויזואלית שלך יש מין מראה אפוקליפטי. מה אתה מנסה להשיג ומה אתה מקווה לייצג עם זה?
הייתי אומר שערכת הנושא הכללית זה למצוא יופי במקומות חשוכים או חוויות חשוכות. ההשקפה שלי על החיים עוצבה מאוד על ידי המאבקים הקודמים שלי ולראות איך טוב יכול לצמוח ממקומות שאנחנו רואים כרעים. אני עובד עם אמן מדהים בשם סטו, והעבודה שלו משקפת את ההרגשה הקולנועית של המוזיקה בדרכים מאוד משלימות. היפי האפוקליפטי מתאים כל כך טוב ותופס את הרגשת ה-epic שאני מנסה להעביר.
שחררת לאחרונה את רשימת ההשמעה ""Sadboi Anthemz, האם אתה גם sad boy ומה המונח הזה בשבילך?
כן, מאה אחוז. אני שומע את סגנון המוזיקה הזאת יותר מכל דבר אחר ומשם אני גם שואב הרבה מאוד השראה. סאדבוי מרגיש קצת כמו הקהילה שיצרנו – קצת אימו, אבל מאוד אלקטרוני, ואני מרגיש שזה מתאים מאוד לכל מי שהוא מעריץ של אילניום. כשהתחלתי לכתוב מוזיקה, לא ניסיתי במכוון להיות אימו, זה פשוט מה שיצא והמעריצים הגדילו את זה ויצרו מזה את הקהילה.
מה האינטראקציה המשמעותית ביותר שאי פעם היתה לך עם מעריץ?
כנראה כמה מהמעריצים הראשונים שלי שניגשו אלי וסיפרו כמה המוזיקה שלי עזרה להם להתמודד עם זמנים קשים. היו לי כל כך הרבה מקרים שבהם אנשים ניגשו אלי וסיפרו את הסיפור שלהם. זה מדהים לראות אנשים מתחברים ככה למוזיקה. היו לי כל כך הרבה רגעים משמעותיים שזה קשה מאוד לבחור רק אחד.
אתה הולך להופיע ברד רוקס [אמפיתיאטרון מפורסם בארצות הברית] בחודש אוקטובר. מה מיוחד בשבילך לגבי המקום הזה?
רד רוקס הוא מקום כל כך אייקוני, לא רק בקולורדו אלא בעולם כולו. היופי הטבעי של האמפיתיאטרון הוא פשוט מדהים. קיבלתי השראה להתחיל להפיק מוזיקה אלקטרונית אחרי שראיתי הופעה של באסנקטר שם אז אני חושב שזה די איפה שהמסע שלי התחיל ולחזור לשם בתור מופיע זו אחת החוויות.
בנוף העצום של המוזיקה האלקטרונית, מה התפקיד שלך?
למען האמת אני לא בטוח. אני מנסה לעשות את הדבר שלי ולעשות מוזיקה שאני אוהב ושהמעריצים שלי מתחברים אליה. בסופו של יום, זה מה שחשוב לי.
נתוני הסטרימז ומכירות הכרטיסים שלך מטורפות. האם זה משהו שאתה חושב עליו ביום יום? מה הנתונים האלה בשבילך?
זה בהחלט משהו שאני חושב עליו באופן קבוע. מכירות כרטיסים ונתונים מייצגים המון כי זה אומר שאנשים מעוניינים במוזיקה. זה מאשר בצורה מסוימת וגורם לי לרצות להשתפר. מעריצים משקיעים את הכסף עליו הם עבדו קשה ואני רוצה לתת להם את החוויה הטובה ביותר שאני יכול.
איך תיראה ההצלחה של האלבום החדש בשבילך?
לכולם יש ציפיות מהאלבום והגדרות שונות למה זו הצלחה. הדבר הכי גדול בשבילי זה שאנשים יוכלו להתחבר לאלבום גם מבחינה רגשית. אני חושב שכמה מהסינגלים ששוחררו כבר השיגו את זה. Take You Down עזר לחלוק את הסיפור שלי ואת המאבקים בשימוש בסמים, ואחרי השיר הזה ראיתי כל כך הרבה אנשים חולקים את הסיפור האישי שלהם. Good Things Fall Apart התקבל טוב מאוד ואהבתי לעבוד עם ג'ון על זה. זה שיר שאני חושב שהרבה אנשים יכולים להזדהות איתו. אני מאוד מתרגש לראות איך אנשים ירגישו לגבי האלבום כמכלול.