עונת פסטיבלי החורף באירופה בעיצומה והטמפרטורות הנמוכות ממש לא הולכת להשאיר אף רייבר בבית. הפסטיבל הגרמני פיירגראונד שבהנובר הוא אחד מאירועי הטכנו הגדולים ביותר במדינה והוא התקיים השנה זו הפעם השנייה. בשנה שעברה, שמעתי במקרה על האירוע החדש שהיה עמוס בכוכבים עם ליין אפ שלא היה מבייש ענקים כמו אווקנינגס וטיים וורפ. החלטתי לנסוע ולבדוק את הפסטיבל, הרי אין מרגש כמו אירוע חדש נכון? הפסטיבל היה להצלחה אבל היו כמובן בעיות אלה ואחרות הנבעו מכך שזו באמת היתה הפעם הראשונה שהאירוע התקיים. השנה, נסעתי שוב לבדוק את הפסטיבל ולראות האם ההפקה הקשיבה לפידבק ואיך תהיה החוויה הפעם. והמסקנות? פשוט וואו.
הפסטיבל
פיירגראונד הוא פסטיבל מוזיקה אלקטרונית שקיים את המהדורה הראשונה שלו בשנת 2022. השנה, האירוע ארך יומיים, כאשר היום הראשון הוקדש לסטים לייב של אמני טכנו מלודי מובילים על במה אחת והיום השני עם שתי במות של טכנו ואחת של הארדסטייל. הז'אנרים הבולטים השנה היו טכנו, הארד טכנו, הארדסטייל ומעט האוס. לחובבי ההארדסטייל וההארדקור הוקדשה במה שלמה.
מיקום והגעה
הנובר נמצאת במערב גרמניה, כשעתיים נסיעה דרומית מהמבורג. האירוע התקיים במרכז הכנסים MESSE בעיר (כמו גני התערוכה שלנו). האזור היה נגיש מאוד ממרכז העיר עם מטרו שארך כ-20 דקות. לקראת האירוע תוגברה תנועת הרכבות אל האירוע וממנו על מנת לאפשר הגעה נוחה ומהירה של כל המשתתפים. ביום שבת, יצאנו ממש כשהאירוע נגמר וחששנו כי הרכבות יהיו מלאות אך למרבה ההפתעה, היתה רכבת שחיכתה לנו והיא אף לא היתה מלאה. אין כמו להגיע למיטה מהר אחרי יום שלם של פסטיבל.
פה יש לציין לשבח את ההפקה על החשיבה לפרטים ושימת דגש על תחבורה ציבורית, כל כרטיס כניסה כלל גם שימוש חופשי בתחבורה ציבורית אל האירוע וממנו. זה מאוד נפוץ שבגרמניה מעודדים את הקהל להגיע בתחבורה ציבורית, מסיבות אקולוגיות, לוגיסטיות וכמובן על מנת למנוע את הסכנה של נהגים שיכורים על הכבישים.
ליין אפ
השנה, הפסטיבל החליט להתמקד בז'אנרים החזקים והבולטים כרגע בשוק – טכנו, הארדסטייל והאוס. רשימת האמנים כללה את כל הכוכבים הבינלאומיים האהובים מכלל הז'אנרים דוגמאת – קאמפלט, ארטבט, רייניר זונבלד, מאו פי, ג'ון סאמיט, miss k8, לילי פאלמר, אדם באייר, פול קלקברנר, קולץ', אומק, ברנון הארט, SEFA, שרלוט דה וויט, בן בוהמר, סטפן בודזין ועוד. באמת שהליין השנה היה פשוט מדהים וזה היה מאוד קשה לבחור את האמנים שרצינו לראות. הדבר הטוב הוא שהאירוע לא היה עצום ושתי הבמות המרכזיות היו קרובות מספיק בשביל לזגזג בין ההופעות ולא לשרוף 15 דקות הליכה באמצע. היה לנו מאוד כואב לעזוב את אדם באייר, כי הסט שלו היה פשוט מעולה, אבל לא יכולתי לפספס את שרלוט דה וויט המדהימה. הבחורה נתנה הופעה מטורפת עם סט שהקפיץ את כל הקהל. האורות והמסכים מאחוריה (שעוד נדבר עליהם), הפכו את ההופעה שלה לאחד השיאים של הערב.
עיצוב, מסכים ותאורה
האירוע התקיים באולמי ה- MESSE שהם כמו גני התערוכה שלנו. הבמה הראשית היתה ישר בכניסה ובמות ההארדסטייל והטכנו נמצאו באזור אחר במרחק 5 דקות הליכה מהכניסה. על מנת לעבור בין הבמות הייתם צריכים לעבור במין מעבר חיצוני מקורה ושם אף הוקמה במה קטנה של רדבול לזוכים הצעירים של תחרות הדיג'יים. אם חשבתם שהבמה הזאת תהיה ריקה, אז ממש לא. עשרות אנשים התקבצו במשך הלילה וקפצו גם כאשר הטמפרטורות ירדו למינוס 4 מעלות. באמת כל הכבוד לגרמנים, לא כמונו שלא יוצאים החוצה כשיורד גשם. לעניינינו- תאורת הבמה השנה היתה פשוט מהממת. על הבמה הראשית, שני מסכי ענק הוצבו מאחורי האמנים ועל התקרה והוויזואלים התאימו לכל אמן בנפרד ובהקו בזמן שהם ניגנו. בנוסף, אינספור אורות לייזר בהקו מכל הכיוונים ויצרו אווירה מחשמלת באולם. המסכים והאורות התאימו ויצרו הופעה מדהימה בשל עצמם. ואם זה לא מספיק, תותחי עשן וזיקוקים הוסיפו לאווירת הפסטיבל החזקה שממש הפנטו את הקהל. בתור מבקרת קבועה באירועי הטכנו הגדולים בגרמניה, אני יכולה להעיד ללא ספק שכזאת הצגה עוד לא נראתה בפסטיבל שכזה במדינה. זה הישג מטורף בשביל פסטיבל צעיר שנמצא רק במהדורה השנייה שלו.
שתייה ואוכל
גם האוכל והשתייה לא אכזבו. דוכני אוכל רבים ומגוונים נפרשו על פני המתחם והציעו לאנשים מזון ממיני הגוונים. הברים השנה היו מלאים בצוות ולא היתה פעם אחת שחיכינו יותר משתי דקות לקבל שירות. מבחינה אקולוגית – על כל פחית וכוס חויבנו בשני אירו פיקדון וזה הוחזר לנו כאשר החזרנו את הכוס או הבקבוק או הופחת ממחיר השתייה החדשה. יש לציין לטובה שגם הכוסות היו מפלסטיק רב פעמי וכך בסופו של דבר הרצפה היתה יחסית נקייה, בלי מרבד של אלפי כוסות פלסטיק כמו שאנחנו רואים לצערנו הרבה בהולנד.
כל קנייה נעשתה באמצעות הצמידים שעל היד. ניתן היה להטעין כסף על הצמיד לפני כן באינטרנט, במהלך האירוע אונליין או בעמדה בפסטיבל. לאחר האירוע, כל הכסף שנשאר על הצמיד הועבר חזרה לחשבון הבנק של הרוכשים. תשלום באמצעות צמידים הפך לרווח מאוד בשנים האחרונות, בלי צורך בטוקונים מייגעים שאחרי זה נופלים מהכיס ונעלמים או נשארים איתנו אחרי הפסטיבל. ליד דוכני האוכל, נבנה אזור צ'ילאאוט ממש מגניב עם שולחנות וספסלים, כסאות ים ואף מסך ענק אשר הקרין את הבמה הראשית כדי שלא תפספסו שום דבר. אזור מקורה שכזה בחורף הוא חשוב שאין כמותו, אחרי שעות רבות של ריקודים בנעליים שלא תמיד נוחות (במיוחד אצל נשים), חובה לבנות אזור שבו אנשים יוכלו לנוח ולהישאר אחר כך יותר זמן בפסטיבל.
מתחם ולוגיסטיקה
בכל ביקורת שאני כותבת אני תמיד שמה דגש על עניין השירותים, אני חושבת שזה אחד הדברים החשובים ביותר באירוע. אחרי קצת פאשלה בנושא הזה בשנה שעברה, הפעם ההפקה דאגה להוסיף שירותים כימיים באזור החיצוני כדי למנוע תורי ענק בשירותים הרגילים. אלה, היו נקיים עם החלפת נייר טואלט וסבון קבועה. בשום שלב של הערב לא נאלצתי לחכות לשירותים יותר מחמש דקות. כל הכבוד להפקה על הדאגה לנושא. אני לא אשכח את הנפילה של פסטיבל RAVE REBELS בבריסל שבו חיכינו 25 דקות לשירותים – בשלב מסוים הפסקנו לקנות שתייה כי לא היה הגיוני לפספס חצי סט בהמתנה להתפנות.
אחרי שבשנה שעברה קפאנו על הרחבות, הפעם המתחם היה מחומם ואפשר היה לרקוד עם בגדים קצרים בכיף ובנחת. הפסטיבל סיפק לוקרים נוחים עם קוד בשביל לחלוק עם חברים ולא להיות תלויים במפתח.
הבידוק היה מהיר מאוד והיו המון מאבטחים בכניסה, היה מאוד נחמד גם שהבידוק נעשה בפנים ולא בקור המקפיא.
הקהל
הקהל היה כמובן רובו גרמני מקומי אך נראה היה שהשנה הגיעו לא מעט מבקרים ממדינות שונות. נתקלנו בהולנדים ובריטים רבים אך בוודאי שהיו יותר. הגילאים של הקהל היו מגוונים, החל מצעירים בני 18 ועד ולמבוגרים אף בגילאי ה-60. כולם התערבבו יחד מעולה ויצרו אווירה נעימה ומכבדת. לא היתה צפיפות רבה, דחיפות או תקריות אלימות שראינו. האנשים רקדו ושמחו והווייב במקום היה חיובי וכיף.
ההפקה
אני רוצה לציין בחיוב את ההפקה של האירוע. אפשר לראות בבירור מתי שההפקה מקשיבה לאנשים ולביקורת ומשקיעה על מנת לשמח את הקהל. מארגני האירוע למדו את הלקחים מהמהדורה הראשונה ועבדו לילות כימים בשביל להביא לנו פסטיבל חורף כל כך מושקע. ראוי לציין את התקשורת המצוינת של הפסטיבל עם הקהל ברשתות החברתיות לגבי שאלות וביקורות. אינספור פוסטים של תזכורות והנחיות למיניהן עלו כל הזמן, על מנת שאנשים ידעו בדיוק מה הולך לקרות. הפסטיבל דאג להיות ברור ולענות על כל השאלות כדי שהכל ילך חלק וזו בהחלט מקצועיות לשמה.
לסיכום,
פסטיבל FAIRGROUND הוא ללא ספק אירוע הטכנו המוביל בגרמניה בעונת החורף. הפסטיבל הצעיר הזה הציב רף חדש בתעשיית האירועים הגרמנית והראה לכולם שהוא פה בשביל להישאר. העבודה הקשה של המארגנים נראתה בכל היבט של האירוע והם הצליחו להעמיד פה פסטיבל שלא נראה כמותו באזור. אני סמוכה ובטוחה שהפסטיבל הזה הולך להפוך לדבר החם הבא בעונת אירועי החורף ובשנים הבאות יכירו אותו בכל רחבי אירופה. זה הפסטיבל המושלם למי שמחפש לטוס להנות ממוזיקה אלקטרונית באירופה בחודש דצמבר.
אז עד השנה הבאה, עם משלחת שלמה ודגלים 😊