דיויד גואטה חושף: צלילים חדשים, פסטיבלים, מועדונים וההבדל בניהם – ראיון מיוחד

Nelly Pavlovna | 29.10.2019 3222

שתפו את החברים

לפני קצת יותר משנה, המפיק והדיג’יי הצרפתי האגדי דיויד גואטה הוציא אלבום מלא בשם “7”, וכבר עכשיו הוא פוצח בצליל חדש ומעניין שאותו הוא יצר יחד עם הדיג’יי הדני Dj Morten.
הסגנון החדש הושק בחודש אוגוסט כאשר השניים שיחררו את הטראק שלהם יחד עם Aloe Blacc , Never Be Alone.
לאחר מכן השניים שיחררו רמיקס לטראק של אביצ’י Heaven אשר כלל את אותם האלמנטים ההפקתיים.

“אני לא מתרגש, אני אובסיסי לגבי הצליל החדש הזה”

מספר גואטה בראיון חדש, “אנחנו עושים משהו שמושפע מטכנו וקצת אפל אבל בו זמנית יש לזה צליל מטורף”.

אז איך בדיוק דיג’יי מפתח משהו חדש לגמרי? גואטה מספר שזה קשור ליצירה מחדש של צלילים ישנים, אבל הפקה שלהם בצורה מודרנית. בשביל Nevr Be Alone, דיג’יי מורטן הגיע לראשונה לגואטה עם צלילים שלטענת גואטה היו מאוד מאוד מרגשים. ואז הם החלו לעבוד עליהם יחד על מנת לשדרג אותם ולהפוך אותם לגדולים. אמני רייב גדולים משנות ה-90 כמו הפרודיג’י וה- chemical Brothers היוו השפעה עצומה לפרויקט. התוצאה הגרובית מושפעת מעט מהאוס וטראנס עם ביט חזק ודרופ מטורף והצליל הזה התפתח לכעשרה טראקים שונים המחכים להשתחרר. ועד אז, הוא מנסה את הצליל החדש בהופעות שלו במועדונים.

“כשאני מנגן טראק בפעם הראשונה ואנשים מגיבים יותר מכאשר נינגתי את טיטניום אז אני אומר לעצמי – וואו זה מטורף, משהו קורה פה.”

דיויד מספר.
זה הניסיון האחרון של גואטה שבעבר התמקד בעיקר במוזיקת פופ וכעת הוא מתמקד בפרויקט החדש הזה ומוצא אותו מרענן מאוד.
“כשאני יוצר טראק שכזה, זה כל כך משחרר. אין חוקים. זה יכול להיות באורך של שלוש דקות או שמונה דקות. זה יכול להיות כל מה שאני רוצה שזה יהיה.” הוא מספר.
הסיפור נשמע דומה לסיפור מאחורי שם הבמה השני של גואטה – Jack Back בו הוא משחרר טראקים של פרוגרסיב האוס, אך הוא טוען שמה שהוא עובד עליו עכשיו הוא שונה ומספיק “דיויד גואטה” בשביל רחבת הפסטיבלים הממוצעת.

אז האם יש דיויד גואטה חדש? האם תמו ימי מוזיקת הפופ של המפיק?

באופן לא מפתיע, התשובה היא לא. גואטה טוען שהאהבה האמיתית שלו זה ליצור מוזיקה על-זמנית שיכולה להיות מנוגנת גם באופן אלקטרוני וגם על פסנתר. הוא אומר שבקרוב הוא ימשיך לשחרר להיטי רדיו אך בעולם מושלם הוא יפיק להיטים בשביל מועדונים וגם פסטיבלים. “אני חושב שאני תמיד אצטרך את שניהם, כי אני אוהב מלודיות, הרמוניות וצלילים יפים. זה חלק גדול ממני אז אני לא חושב שאני אי פעם אוכל לוותר על כך. אבל הפרויקט הזה חשוב לי מאוד ואני רוצה להתמקד בו. דיג’יים באים אלי ושואלים אותי מתי הם יוכלו לקבל את הצליל הזה וזה דבר שלא קרה לי כבר המון זמן כי התמקדתי בפופ. זה ממש מדהים להיות במקום הזה שוב.”

איך גילית שזה יהיה הצליל שיגשר על הפער?
“מה שמגניב בזה זה שגיליתי את זה תוך כדי זה שניגנתי. זה התחיל עם NEVER BE ALONE, בהתחלה ניגנתי את זה רק כביט וזה היה מטורף, התחלתי לפתוח את כל ההופעות שלי איתו והתגובות היו כל כך טובות שהרגשתי שיש לנו משהו פה משהו. ואז עשיתי את MAKE IT TO HEAVEN ואנשים הגיבו יותר מאשר כשניגנתי את טיטניום. זה מטורף, משהו קורה פה. עכשיו אני יוצר ביטים ומנגן אותם במועדון באותו היום, דיג’יים באים אלי ושואלים אם הם יכולים לקבל את זה וזה לא קרה לי המון זמן בגלל שהתמקדתי במוזיקת פופ כל כך הרבה. זה נפלא להיות שוב במקום הזה.”

איך היית מתאר את הצליל החדש הזה?

גואטה: “מה שחם כרגע במוזיקת האנדרגראונד זה סוג של צליל שלא ממש עובד מבחינת אנרגיות. כשזה מגיע לפסטיבלים גדולים, אני מרגיש באופן אישי שזה לא כאילו שדיג’יי ראשי מנגן לפני 50,000 איש. זה פשוט לא מיועד לזה. זה בחירה להגיד אני מגניב ואני אנגן את זה בכל זאת או שאתה יכול להרים את הרחבה ולנגן EDM או טראפ. אני מרגיש שזה צליל שהוא בן ארבע שנים. אני באמת מרגיש שיש פער עצום. דיברתי עם חברים דיג’יים שלי וכולנו מרגישים שאנחנו לא יודעים מה לנגן עכשיו. אין צליל שהוא בו זמנית מגניב ורענן אבל גם עובד מבחינת אנרגיה. אני באמת מרגיש שהצליל החדש שאני עובד עליו יחד עם מורטן הוא התשובה לכך. אנחנו עושים משהו שמושפע מטכנו, וקצת אפל שזה מגניב אבל בו זמנית צליל מדהים. זה גורם לזה להרגיש כמעט כמו רייב שהוא סקסי, רייב שהוא האוס”.

מעניין שהחלטת לשחרר את Never Be Alone על דיויד גואטה ולא ג’ק באק. האם אנחנו יכולים לצפות לעוד מהצליל הזה כפרויקט ראשי שלך בעתיד?
“ג’ק באק זה יותר צלילי אנדרגראונד שמתאימים יותר למועדונים. יש לי הרבה בקשות לנגן בתור ג’ק באק בפסטיבלים אבל אני לא רוצה כי אז אני אנגן כמו דיויד גואטה. אני רוצה שאנשים יהנו ואם אני אופיע מול 20,000 בתור ג’ק באק אני עדין ארצה לתת את האנרגיה. אבל הפרויקט הזה עם מורטן, בגלל האלמנטים ההפקתיים שלו, עובד לקהל הרחב ובגלל זה אני משחרר אותו בתור דיויד גואטה. זו מוזיקה שהיא מעין אנדרגראונד אבל מופקת בצורה שממתאים לרחבה של פסטיבל.”

מה אתה חושב שההבדל בדרופ בין מועדון לפסטיבל?
“אם אני יוצר טראקים בשביל מועדון אז אני לא ממש עושה דרופ, זה פשוט כמו קצב מתמשך. אתה רוצה לשים אנשים בקצב ולהשאיר אותם שם, קצת כמו היפנוזה. עם פסטיבל זה משהו אחר לגמרי, זה חשוב מאוד להשתמש בדינמיקה שזה ההבדל בין רמות הצליל הנמוכות והגבוהות. מה שיוצר את ההשפעה זה ההבדל בין החלק הממש שקט והממש רועש ואני אפילו לא מדבר על המלודיות, אקורדים והצלילים אלא רק על זה. בפרויקט עם מורטן אנחנו משתמשים בנוסחה הזאת של EDM רק בצלילים יותר רייבים.”

איך אתה ומורטן נפגשתם והתחלתם לעבוד יחד?
“אנחנו חברים כבר הרבה שנים שזה מצחיק כי אנחנו חברים ולא ממש דיברנו על מוזיקה. ניסינו כמה פעמים ליצור מוזיקה יחד ואז הוא בא עם הצלילים האלה שהרגשתי שהם ממש ממש מרגשים. ואז רציתי לנסות משהו וככה זה התחיל.”

האם יש עוד מישהו שעושה את הצליל הזה כרגע?
“אף אחד. בגלל זה זה כל כך מרגש ודיג’יים שואלים ומבקשים את התקליט, כי זה לא קיים עדין. אין לי ספק שהרבה דיג’יים עומדים לעשות את זה כי זה כל כך ברור.”

מתי כל הטראקים האלה עומדים לצאת?
“זה לא ממש מתוכנן כרגע. אני צריך להחליט איך אני משחרר אותם, אבל זה עדיף מאשר שלא יהיה מה לשחרר.”

הגרסא המקורית ל-Never Be Alone כללה את קולו של אלוא בלאק ואז גם שחררת גרסא מורחבת ללא השירה והשתמשת בה לפתוח את הסטים שלך. מה עמד מאחורי ההחלטה?
“יש דיג’יים שהם קצת יותר אנדרגראונד והם לא רוצים לנגן שירים ולכן אנחנו תמיד יוצרים שתי גרסאות. הצליל שיצרנו יכול להיות מנוגן גם על ידי דיג’יי מיינסטרים וגם אנדרגראונד. בגלל זה זה כל כך מרגש, כי זה יכול להיות מנוגן גם ברדיו וגם באנדרגראונד.”

מה אנחנו יכולים לצפות ממך בקרוב?
“בשלב מסוים אני אצטרך לחזור לעשות שירי פופ כי הלייבל שלי משתגע. אני באמת רוצה להתמקד בפרויקט הזה כי זה חשוב עבורי אך בשלב מסוים אני אאלץ לחזור לעשות את מה שאני מפורסם בעבורו וזה להיטי רדיו.”

איך זה מרגיש, לעבוד על משהו שמסתמן כרענן וחשוב לעולם המוזיקה האלקטרונית?
“זה מרענן עבורי. הייתי בהגיון הזה של הצלחה מסחרית במשך הרבה שנים. זה מדהים, כמו שאמרתי, לחזור לאיך שהייתי עושה את זה – ליצור את הביט באולפן אחר הצהריים ואז בלילה לנגן אותו במועדון ולראות את התגובות.”

אתה חושב שאי פעם תעזוב את עולם להיטי הרדיו ותעבור לגרסא הזו של דיויד גואטה?
“אני חושב שאני תמיד אצטרך את זה כי אני אוהב ליצור מוזיקה שהיא על-זמנית. אני אוהבת מלודיות, הרמוניות ושירים יפים, זה חלק גדול ממי שאני. אני לא חושב שאני אי פעם אוכל לוותר על זה. לפני הכל, אני דיג’יי ואני חייב ליצור מוזיקה שמרימה את הקהל, אני אוהב את זה. כמובן שבעולם אידאלי אני אוכל לעשות את שניהם באותו הזמן, היו שנים שבהם הייתי יוצר להיטים שהרימו גם את הפסטיבלים וגם את המועדונים אבל עכשיו זה קשה כי הרדיו לא כל כך תומך יותר במוזיקת דאנס.”

ולסיום, מה דעתך על ה-meme של דיויד גרטה? [המים שיצרו עם שילוב תמונה של דיויד גואטה ופעילת איכות הסביבה השבדית גרטה תונברג).
“אני פרסמתי את זה, זה כל כך מצחיק, ממש קורע ואנשים גם אוהבים את זה. אני גם ממש אוהב את זה!”

קראו עוד על: ,

שתפו את החברים

עשוי לעניין אותך

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם