פסטיבל המדבר הפופולרי בעולם, "ברנינג מן", מבקש לגייס 20 מיליון דולר בתרומות עקב ירידה ברווחים השנה. במשך שנים, האירוע המבוקש היה לסולד אאוט בתוך זמן קצר – לעיתים תוך 30 דקות בלבד. אך בשנת 2024, הפסטיבל לא הצליח להימכר במלואו, וכרטיסים נמכרו אף בחצי מחיר שבוע לפני תחילתו.
העובדה שהכרטיסים לא נמכרו במלואם, וכן אובדן ההכנסות ממעברי רכבים, הובילו לגירעון שעלול לסכן את המשך קיומו של הפסטיבל. מנכ"ל ברנינג מן, מריאן גודל, פרסם פוסט אישי וחשוף באתר הפסטיבל, בו פרט בישירות על האתגרים הנוכחיים, הירידה בהכנסות, הקשיים שנגרמו בתקופת הקורונה, ומה שניתן לעשות כעת.
ברנינג מן, כידוע, הוא פסטיבל ללא מטרות רווח המתקיים באזור מדברי בנוואדה, ב-Black Rock City. בכל שנה, הפסטיבל מוקם מאפס, ולאחריו מוחזר השטח לקדמותו. מעבר לאירוע עצמו, ברנינג מן פועל כעמותה עולמית למטרות מגוונות, ואף סייע לאחרונה לנפגעי הוריקן הלן.
בפסטיבל לא נמכרים מוצרים מלבד קרח וקפה, ולא תמצאו בו חסויות או מרצ'נדייז. גודל מציין שפסטיבלים אחרים מבססים לרוב כ-23%-30% מהכנסותיהם על מכירת סחורה או חסויות, אך ברנינג מן לא מוכן "להתמסחר" בדרך זו.
כעת, ברנינג מן חייבים לייצב את המאזן הכספי לפני תחילת השנה החדשה בינואר, ולכן הם פונים לציבור בבקשה לתרום. "כשאני אומר שאנחנו ניצבים בפני רגע מכריע כעמותה עולמית ללא מטרות רווח, אני מזמין אתכם לתמוך בנו במהות שלנו – כוח עולמי למען הטוב! העולם זקוק כעת למה שיש לנו להציע, יותר מתמיד. כדי שנמשיך לשמש ככוח הטוב הזה, שמחבר אנשים באופן אישי, מעניק השראה ליצירתיות ולחדשנות ומצית את השינוי – אנו זקוקים לתרומותיכם. כך נוכל לשמר את Black Rock City כלב הפועם של ברנינג מן ולהגן על התרבות השזורה בפסטיבל."
רוצים לעזור להציל את ברנינג מן? לפוסט המלא ופרטים נוספים
תמונה ראשית: Adam Hornyak on Unsplash