הדרך לתהילה עוברת באוניברסיטה ?

צוות האתר | 22.10.2014

שתפו את החברים

כמו יין טוב- דיג'יים רק משתבחים עם השנים.

זה לא סוד שהתקשורת אוהבת להציג את סצינת ה-EDM כתופעה של הדור הצעיר.

אם מסתכלים על העליה המטאורית של הז'אנר בשנים האחרונות ועל כוכביו הצעירים כגון מרטין גריקס אז מבינים שהקשר אינו מקרי.

עם זאת, טירוני EDM יופתעו לגלות שהז'אנר הזה אינו כל כך "חדש" והוא קיים כבר עשרות שנים. כוכבים גדולים שהיום נראים לנו צעירים ועדכניים, למעשה בעלי רזומה מפואר של מס' עשורים שלפעמים גדול מהגיל של רובינו. הם שינו מראה ושינו סגנון והצליחו להגיע לשיאים חדשים כל שנה.

מי הם המפיקים הגדולים שגידלו ורוממו את ה-EDM, בני כמה הם באמת והשאלה הגדולה- מאיפה הגנים האלה?

1. Ferry Corsten

Ferry Corsten
Ferry Corsten

גיל:40

הדיג'יי והמפיק הנודע פרי קורסטן עבר כברת דרך ארוכה מאז שהיה בן 16 ושטף מכוניות ברוטרדם שבהולנד על מנת לממן את יציאת שיריו הראשונים. כיום הוא עדין מופיע בפסטיבלים הכי נחשבים בעולם, מקפיד על הוצאה של מוזיקה חדשה ומשגר לאויר את הפודקסט המצליח "הספירה של קורסטן" מדי שבוע.

2. ATB

ATB
ATB

גיל:41

רבים לא יודעים אבל, הפריצה הגדולה של הדיג'יי הגרמני המצליח היתה בשנת 1999 עם השיר 9pm (till I come) המצליח שנחשב לקלאסיקה בעולם הדאנס. המפיק לא נח מאז ומקפיד על הופעה שנתית קבועה בטופ 100 של דיג'יי מאג.

3. קלאוס טרהובן וסטפן בוסמס הידועים גם כ- Cosmic Gate

Cosmic Gate (official)
Cosmic Gate (official)

גיל: 41 ו-47

הרכב הטראנס הגרמני המפורסם החל לשתף פעולה בשנת 1999 והפכו לגדולי סצינת הטראנס. למרות שמאז השניים האטו מעט את הקצב, עד היום ניתן לשמוע מוזיקה חדשה שלהם והיא בהחלט חלק קבוע בתוכניתו השבועית של ארמין ואן ביורן – A State of Trance.

4. Paul Van Dyk

Paul Van Dyk, צילום: Christoph Köstlin Fotografie
Paul Van Dyk, צילום: Christoph Köstlin Fotografie

אף אחד בקהילת ה-EDM לא מפקפק בכבודו של פול. הדיג'יי הגרמני זכה בפרס הגראמי בשנת 2003 בקטגורית אמן הדאנס\אלקטרוני הטוב ביותר כשהקטגוריה הזו רק נוצרה. בשנת 2005 ו-2006 הוא זכה בדיג'יי מס' 1 של מגזין מאג- עוד לפני כשהכל היה מבוסס על הפייסבוק.

הוא ממשיך את המורשת שלו גם היום עם מוזיקה חדשה והופעות בכל הפסטיבלים הנחשבים בעולם.

5. Kaskade

Kaskade
Kaskade

גיל: 43

קשה להחליט איזו עובדה לגביו היא יותר מפתיעה- שהלחיים הדורשות צביטה הללו הן בנות 43 או שהבחור בעצם גדל כמורמון. קסקייד או בשמו האמיתי –ריאן רדון, למד לתקלט בחדרו במעונות בכנסייה בשנת 1989, והוא הצליח לשמור על כך בסוד מחבריו לספסל הלימודים.הוא אפילו השתתף בשנתיים של מיסיון ביפן. לאחרונה, הוא ביקר שוב במדינת השמש העולה, אך הפעם כדי להופיע בפסטיבל אולטרה- יפן, ומפתיע עוד יותר הוא שאחרי שני עשורים, הוא עדין דובר את השפה יחסית טוב.

6. טוני מקגינס מההרכב- Above & Beyond

Above & Beyond
Above & Beyond

גיל: 45

החלק השלישי מהרכב הטראנס המצליח הוא בן 45. השלושה מנהלים סיבובי הופעות מצליחים בכל רחבי העולם, ובכל הופעה שכזו תמיד מופיעים מסרים אופטימים ומעודדים לקהל. יש להם תוכנית רדיו מצליחה Trance around the world וכמו כן לייבל מצליח Anjunabeats שבו חתומים גם לא מעט כוכבים ישראלים- למשל מאור כהן ואילן בלוסטון.

7. Tiesto

Tiesto
Tiesto

גיל: 45

הדיג'יי ההולנדי המצליח היה בעבר שם נרדף למוזיקת טראנס, אך בשנים האחרונות שינה את כיוונו לפרוגרסיב האוס. הוא קיבל את התואר דיג'יי מס' 1 בעולם בדירוג של מגזין מאג לא פחות משלוש שנים (!!), והספיק להופיע בסיבובי הופעות בעולם אינספור פעמים. בשנת 2001 הוא אף הופיע בטקס הפתיחה של משחקי האולימפיאדה באתונה יון והיה הדיג'יי הראשון שאי פעם הופיע במעמד שכזה.

8. David Guetta

David Guetta
David Guetta

גיל:46

תאהבו אותו, תשנאו אותו, או פשוט תחשבו שהוא עושה פרצופים ממש מוזרים כשהוא מופיע, אבל ללא ספק, הדיג'יי הצרפתי (עם האבא היהודי) הצליח להכניס את מוזיקת ה-EDM עמוק לתוך סצינת המיינסטרים. עם שיתופי פעולה עם כל כוכב אפשרי מריהאנה ועד קיד קודי הוא היה זה שפלש ראשון ל-MTV, הרבה לפני אביצ'י ואפרוג'ק.

9. Paul Oakenfold

Paul Oakenfold
Paul Oakenfold

גיל:51

שיא הקריירה של פול היתה כשהטראנס היה עדין אפל ומסתורי ואפילו כיום הוא אינו מראה שום סימנים לשינויים המסחררים של התעשייה. רבים לא יודעים, אך פול היה מחלוצי איביזה, כשרבים טוענים שהוא זה שהפך אותה לאי המסיבות המטורף שהוא כיום.המפיק אף תרם את כישרונו לכתיבת מוזיקה לסרטים ורמיקסים למדונה ו-U2, את פול האגדי תוכלו לראות ביום חמישי הקרוב בפסטיבל מינוס 424 במצדה.

10. Carl Cox

Carl Cox
Carl Cox

גיל: 52

מפיק ההאוס והאלקטרו האנגלי והאגדי קארל קוקס הוא מחלוצי התעשייה כולה, הקריירה שלו החלה באמצע שנות ה-80 והוא הופיע במועדונים שהיום נסגרו ונחשבים לקלאסיקה היסטורית בעולם המוזיקה. כמו כן קארל היה רזידנט קבוע ב- essential mix של רדיו bbc radio one למעלה מעשור ואף הקים שני לייבלים. כיום לקוקס יש במות משלו בפסטיבלים נחשבים בכל רחבי העולם- טומורולנד, אולטרה וEDC- הנקראות "קארל קוקס וחברים".

אהבתם את האייטם? עקבו אחרינו עכשיו >>







נושמים מוזיקה אלקטרונית?
הצטרפו אלינו באינסטגרם ובטלגרם לעדכונים, הטבות וידיעות בלעדיות לפני כולם.
מכורים ממש? הצטרפו לקהילת הרייברים של ישראל


שתפו את החברים

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם