"תזייפו עד שתצליחו" קשמיר חושף את הסוד שלו

Nelly Weissfeld | 3.02.2019

שתפו את החברים

המפיק, מוזיקאי ודיג'יי ה-EDM ניילס הולוול-דאהר, או בשם הבמה שלו –KSHMR, הופיע לאחרונה בפסטיבל האלקטריק ג'ונגל בסין. מאחורי הקלעים הוא נפגש עם מגזין בילבורד ושוחח איתם על הדרך שבה הוא הפך לאחד השמות הבולטים ביותר ב-EDM וגם על ההשפעה של המורשת שלו על המוזיקה והסגנון האישי שלו.

מגיל צעיר, מצא את עצמו קשמיר אובססיבי למוזיקה ולמחשבים. כשהתבגר, היה זה הימור בטוח למצוא אותו ישוב מאחורי מחשב איפשהו. בהתחלה, היו אלה המשחקים שתפסו את רוב הזמן שלו, עד שהוא גילה את התוכנות ליצירת מוזיקה.
"אהבת מאוד את הרעיון של להיות מסוגל ליצור שיר ואז לשים אותו על דיסק וללכת לבית הספר ולהגיד היי, זה אני", הוא מספר, באמצעות למידה קשה ואינטנסיבית הוא השתפר ובמהרה החל להפיק בשביל חברים.
ההצלחה הראשונה של קשמיר הגיעה בתור חצי מהצמד "הקטארקטס". אבל, שיתוף הפעולה הזה לא שרד את מבחן הזמן והצמד הפריד כוחות. המפיק תיאר את המעבר מלהיות חלק מצמד, ללהיות אמן סולו כחלק מאוד מפחיד בחיים שלו, "כשיש לך משהו שעובד בשבילך, זה יכול להיות קשה לנטוש את זה, זה מרגיש מאוד מסוכן, אבל שם הלב שלי היה – ללכת ולהתחיל את קשמיר ולעשות משהו שהרגשתי שמשקף יותר את המורשת שלי."

המעבר לא היה פשוט, ובניית בטחון עצמי היה תהליך בפני עצמו.

"הייתי צריך לזייף מראה של בטחון עצמי ואמון שזה הולך לעבוד."

בניית הביטחון העצמי הזו גרמה לו לבנות את עצמו. הוא טוען ששיטה זו היא "שיטה מועילה לאנשים שמנסים להצליח, לזייף את זה עד שאתם מצליחים, אפילו אם אתם לא לגמרי בטוחים בעצמכם ולא 100%, תדמיינו שאתם כן וזה יביא לתוצאות מצוינות."

כאמן סולו, לקשמיר היה יותר מקום לחקור את המוזיקה שהוא רצה ליצור. הוא מתאר את הסגנון שלו כ"קולנועי" – מוזיקה שמספרת סיפור. הוא החל לחפש השראה במורשת ההודית שלו ובכל הנגינה שלה וכמו כן בכלי נגינה ממקומות שונים בעולם, ואתגר את עצמו לנסות למצוא הקלטות אמיתיות מהכלים האלה שיתאימו גם למוזיקת דאנס. התוצאה, לדעת קשמיר, היא משהו רענן מאוד ושנותן לו הרבה גאווה.
"מה שאתה צריך לעשות זה להסתכל על הסצינה באופן יותר אבסטרקטי מסתם פני השטח של הז'אנר, ולראות מה מניע אנשים בהופעות האלה. כשאתה מסתכל על זה ככה, יש שם צלילים הודים שיכולים להניע אנשים ברחבה בצורה הרבה יותר פנימית. יש הרבה דברים שאפשר לעשות כדי להשיג את אותו אפקט על ידי שימוש בכלים שונים שאף אחד לא משתמש בהם, פאלט שונה לגמרי. אז כשאתה מסתכל על זה ככה, זה קצת יותר חזיוני וזה מוריד ממך הרבה משקל."

בעתיד הקרוב, קשמיר מתכוון לקחת מעט פסק זמן מסיבובי ההופעות, ולעבוד על מוזיקה חדשה. הוא גאה במיוחד בכמה טראקים הבאים שהוא מתכוון לשחרר.
הטראק הבא ייקרא “No Regrets” והוא מתאר אותו כביג רום, אך איטי יותר, אבל עם אותה אנרגיה כמו שאר שירי ביג רום שהוא הפיק.
קשמיר מרגיש שהוא בשלב בקריירה שלו בו הוא יכול להמשיך לנסות דברים חדשים, הוא לא רואה סיבה להאט ולהפסיק למתוח את הגבולות.

נושמים מוזיקה אלקטרונית?
הצטרפו אלינו באינסטגרם ובטלגרם לעדכונים, הטבות וידיעות בלעדיות לפני כולם.
מכורים ממש? הצטרפו לקהילת הרייברים של ישראל

קראו עוד על: ,

שתפו את החברים

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם