אם יש שליט בלתי מעורער של מוזיקה אלקטרונית – אז זהו בהחלט הוד מעלתו קלווין האריס (סורי מרטין גריקס). המפיק שיצר את "We Found Love" הצליח להגיע לפסגת הדיג'יים המרוויחים ביותר של מגזין פורבס הנחשב, זו השנה השישית ברציפות. ואם חשבתם שהסקוטי החתיך צריך לטוס ברחבי בעולם מפסטיבל לפסטיבל או להופיע בקמפיין לאוזניות, כמו עמיתיו למקצוע. אז טעיתם בגדול, קלווין האריס עשה זאת מבלי להופיע בשום מקום חוץ מהרזידנס הקבוע שלו בעיר החטאים לאס וגאס שבארה"ב. האריס הוא מכונת להיטי מיינסטרים שידוע בזכות שיתופי הפעולה שלו עם אמני פופ, היפ-הופ, R&B כמו ריהאנה, דואה ליפה, סם סמית' ופלורנס וולש. אבל, רק אל תגידו לו שהוא יוצר מוזיקת EDM. מסתבר שעכשיו קלווין האריס הוא אמן האוס, כן כן.
השבוע, נשאל קלווין האריס בטוויטר שלו אם הוא מתכוון לחזור מתישהו לנגן EDM, והאריס ענה כי "EDM הם שירים עצובים ואיטיים כבר שנים. אין לזה שום דבר משותף עם המוזיקה שאני אוהב ליצור. ה-EDM של השנים 2010-2014 היה יותר בעל השפעות האוס בשבילי. בכל מקרה, עכשיו אני נמצא חוץ לבועה הזאת, ואני יוצר תקליטים עם זמרים מדהימים וזה נשמע לי כמו מוזיקת האוס."
עם רק מקום אחד שבו הוא מופיע ולוח זמנים כנראה יחסית פנוי, קלווין האריס עונה לכמה וכמה מעריצים דרך הטוויטר. לצערינו, הוא לא מתכנן כרגע שום אלבום האוס חדש באורך מלא וגם לא לחזור לפורמט הלהקה חיה שאפיינה אותו בשנותיו הראשונות.
השאלה המעניינת באמת בכל הסיפור הזה, היא האם שלטונו של ה-EDM מגיע לסופו? האם מפיקי ה-EDM צריכים להתחיל למצוא סגנון מוזיקלי חדש וייחודי שיבליט אותם בין כל האמנים האחרים?
לפי איך שזה נראה כרגע ולפי כרטיסי הפסטיבלים, ז'אנרי הטכנו וההאוס בהחלט משתלטים על חלק נרחב של השוק. אפילו פסטיבלי EDM ענקיים כמו טומורולנד החלו לשלב אמני טכנו כמו פול קלקברנר ושרלוט דה וויט על במות המיינסטרים.
בדיוק כמו שקלווין האריס מציין, תקופת הזהב של ה-EDM היתה בין השנים 2010-2014, כשאביצ'י היה בשיאו וסטיב איוקי הסתובב בעולם וזרק עוגות על הקהל.
אז אולי אי אפשר לומר שה-EDM מת לגמרי, אבל ייתכן שהוא מוצא את הנישה הקבועה שלו ומפנה מקום למיינסטרים חדש? נחיה ונראה.
רוצים גם אתם לשאול את קלווין האריס שאלה? נסו את מזלכם בטוויטר שלו