פסטיבל TIMEWARP הגרמני הוא אחד מאירועי הטכנו הוותיקים והמוכרים ביותר בעולם. TIMEWARP החל את דרכו בשנת 1994 ובמהרה הפך להיות לאחד מפסטיבלי הטכנו הייחודיים והפופולאריים בתעשייה. במשך שנים, האירוע משך אלפי מבקרים מכל רחבי העולם לעיר הקטנה מנהיים שבדרום גרמניה והחל אף להתרחב לשאר קצוות תבל. TIMEWARP העולמי הגיע למדינות כמו צ'ילה, ברזיל וארצות הברית – ניו יורק. השנה, האירוע חזר בפעם הראשונה מאז הקורונה לביתו הגרמני וכתבת מגה טיקטס הגיעה לראות מה בדיוק הופך את TIMEWARP לכל כך מדהים.
מיקום
האירוע מתקיים בעיר הקטנה מנהיים שבדרום גרמניה, כ-40 דקות נסיעה דרומה מהעיר הגדולה פרנקפורט. ישנן מגוון טיסות ישירות מתל אביב לפרנקפורט.
ליין אפ
הליין אפ השנה כלל כ-40 מפיקים ודיג'יים מכל קצוות הספקטרום של הטכנו וההאוס. ממלודי מרים ועד להארד שלא נותן לכם מנוחה. כל התותחים הכבדים של התעשייה נכחו באירוע – שרלוט דה וויט, אדם באייר, רייניר זונבלד, ריצ'י האווטין, קולץ', קלנגקונסטלר ועוד. זה בהחלט היה אחד מהמאפיינים שגרמו לפסטיבל לבלוט כל כך. למעשה, הליין אפ היה כל כך טוב שאי אפשר היה לראות את כל מי שרציתי ונאלצתי לעשות הקרבות כבדות, כמובן שאי אפשר להתרוצץ ללא הפסקה בפסטיבל ובסופו של דבר, רוצים גם להנות. האירוע כלל 6 במות שונות אשר כולן היו בקרבת מקום ויכולתם לעבור מבמה לבמה באמצעות מעבר פתוח בחוץ.
מחירים
המחיר של הפסטיבל עמד על 89 אירו לכרטיס רגיל (כ-356 ₪). מחירי השתייה בפנים לא היו זולים בשביל גרמניה אבל אכן זולים בהשוואה למחירים בישראל. לוקר עלה 10 אירו למידת M שיכלה להספיק למספר מעילים.
הקהל
הקהל באירוע היה נראה ברובו כמובן גרמני אך מפאת אופיו הבינלאומי, היו המוני אנשים מכל רחבי העולם. ראינו המון צרפתים, הולנדים, בריטים ומזרח אירופאיים למיניהם. בפסטיבל נראו כל הגילאים אך כמובן בסטים של ההארד הטווח היה יותר צעיר מאשר אצל דיג'יים יותר וותיקים.
האווירה והאירוע
הפסטיבל היה מאורגן בצורה טובה מאוד והורגש שיש דגש לביטחון של המבקרים, כניסה מהירה, צוות בכל מקום וצוותי ניקיון. היו הרבה תאי שירותים והתור אליהם לא היה ארוך מדי והם היו נקיים ועם סבון (חשוב מאוד!). במקום היה אזור צ'ילאאוט ואוכל שבו אפשר היה לנוח מכל שעות הריקוד הארוכות (18.5 שעות מסיבה אחרי הכל). מפאת חשיבותו של האירוע, ניכר היה שהאמנים נתנו סטים מיוחדים, כל אחד בשלו. הסט של שרלוט דה וויט היה מעולה ובשל המעמד הכמעט סלבריטאי שלה, היתה אף סגירת כניסות לבמה בגלל עומס קהל (צפוי אבל אכן מבאס למי שלא הספיק). רייניר זונבלד, שמשום מה אוהב מאוד לעלות בשעה 8 בבוקר, נתן סט אנרגטי שהעיר את כל מי שהעז להירדם. למרבה הצער, לורנט גרנייר ביטל ברגע האחרון אך במקומו עלו ל- B2B, קולץ' ו- KAROTTEבבמת הפביליון.
נקודה ששווה לציין לגבי האירוע זה עניין הסאונד. למרבה הצער, השנה היו המון בעיות סאונד מאוד רציניות באירוע, ברמה שהיו סטים שלא ניתן היה לשמוע שום דבר חוץ מדיסטורשן. הסט של קלנגקונסטלר הורגש כמו סמטוחה של צלילים לא מובנים, במות 1 ו-2 היו צמודות אחת לשנייה והסאונד פלש. נקודה נוספת לציון היא עניין הלוקרים, שלא היתה אפשרות להשאיר מעילים לכל מי שלא קנה לוקר, כך שאם הגעתם לבד – להשאיר את המעיל בלוקר היה עולה לכם מינימום 10 אירו. לא כיף. עיצוב במות ומופעי לייזר – נראה היה שבקטע הזה חסכו עד מאוד. אם ביקרתם בפסטיבלים מובילים בשנים האחרונות, ראיתם את הרף הגבוה שיש כרגע בתעשייה וזה הרגיש שפה לא ממש הגיעו אליו. אפילו הפביליון השקוף שהיה אמור להיות מדהים, הרגיש כמו סתם תא מפלסטיק. אנחנו מקווים שזו היתה שנת התאוששות מהקורונה ובשנים הבמות האירוע ישים יותר דגש על ענייני הסאונד, בסופו של דבר- זה העניין החשוב ביותר.
לסיכום,
TIMEWARP הוא בהחלט אחד מאירועי הטכנו המרשימים ביותר שתמצאו באירופה בתקופת החורף. הליין אפ שההפקה מביאה מדי שנה, אין כמעט שני לו בתעשייה. ההפקה היא מקצועית ואנחנו בטוחים בשנה הבאה הם ישקיעו הרבה יותר בסאונד ובנראות. אני נהניתי מאוד ואני חושבת שזה אירוע מצוין לשלב יחד עם טיול באזור וסופ"ש מסיבות כיפי.
נתראה בשנה הבאה! ?
https://www.youtube.com/watch?v=oVfw8P0NOTA