בוריס ברצ'ה הפך בשנים האחרונות לאחד מהשמות הבולטים ביותר בעולם הטכנו. יש לו צליל ייחודי משלו שאותו הוא מכנה High Tech Minimal אך מעטים יודעים שבמשך שנים הוא היה מפיק טראנס בהשראת ארמין ואן ביורן ופול ואן דייק. הוא אמנם לובש מסיכת ג'וקר בהופעותיו, אך איננו מפחד לחשוף את זהותו ולהודיע לעולם מי אחראי לצליל המיוחד הזה. קבלו ראיון עם האחד והיחיד – בוריס.
בוריס, בשביל אלה שיודעים עליך הרבה, ספר לנו על הרקע המוזיקלי שלך ואיך הגעת לאיפה שאתה כיום?
"הגעתי למוזיקה האלקטרונית כשהייתי בערך בן 12 אני חושב. הכרתי בחור שהיה לו דיסק של מוזיקה אלקטרונית הארדקור, כמו מאטדור. וזו היתה הפעם הראשונה ששמעתי מוזיקה אלקטרונית. לפני זה הייתי בלהקה וניגנתי בתופים וקלידים, אבל הצלילים האלקטרוניים האלה היו ממש חדשים בשבילי כי זו היתה הפעם הראשונה ששמעתי אותם. אחרי כמה זמן, קניתי מחשב ותוכנת עריכה מוזיקלית רק כדי לראות מה אני יכול לעשות עם הצלילים האלה בעצמי. ואז לאורך השנים הפקתי הרבה מוזיקת טראנס כי הייתי מעריץ גדול של ארמין ואן ביורן ופול ואן דייק ועוד מוזיקאים שכאלה. כן זה ממש מצחיק, ואחרי כמה זמן הכרתי חבר שהיה מפיק טכנו ומינימל אז ניסיתי את זה וממש אהבתי את זה ושיניתי כיוון מטראנס לטכנו. שנה אחת אחרי זה, הגיע השחרור הראשון שלי ומשם זה המשיך לעלות ולעלות."
אתה מפיק מוזיקה מאז 2006. ספר לנו איך הצליל שלך התפתח לאורך השנים. איך פיתחת את הסגנון הייחודי שלך – High Tech Minimal?
"שנת 2006 הייתה ההופעה הראשונה שלי, הפקתי שנים לפני כן. כי לפני זה חשבתי שאפשר פשוט לשבת בבית, להפיק מוזיקה ואז למכור את זה וזהו. לא חשבתי שאפשר לנגן כמו דיג'יי. זה מצחיק כי אני לא יודע אם זה צליל ייחודי. כלומר, אם יש לך כמה מעריצים, הם רוצים לשמור על כיוון מסוים, אז להגיד למשל זה אדם באייר הוא מפיק טכנו וזה מישהו אחר הוא מפיק מינימל. אז, חשבתי שהמוזיקה שלי ממש מתפתחת ואני לא רק מפיק טכנו או מינימל כי אני מכניס מלודיות בפנים. אז זה כמו מיקס של הכל, אז הייתי צריך שם לזה כדי שאנשים יזכרו ובגלל שהתחלתי עם מינימל החלטתי להוסיף לזה עוד שם. זה כל הסיפור… הדברים הפשוטים הם הטובים ביותר."
ספר לנו על השירים החדשים ששחררת בשנת 2019 – Gravity, Happinezz, Lieblingsmensch.
"כולם טראקים טובים. אני זוכרת את הזמן שהפקתי את Gravity – הפקתי את זה לפני שלוש שנים וכי הייתי לבד ורווק אני זוכר שזה היה יום גשום, היה חשוך וקר וישבתי בבית. חשבתי מה עלי לעשות? לאכול משהו? לשחק פלייסטיישן? ואז פשוט הלכתי למעלה לאולפן ושיחקתי עם הפסנתר שלי והמנגינה של Gravity נולדה. אני חושב שזו הייתה האווירה של הגשם ומזג האוויר הקר, זה היה ממש מצחיק.
ואז בפעם הראשונה ניגנתי את הטראק בהופעת ה- Cercle הראשונה שלי לפני שלוש שנים ומאז חיכיתי וחיכיתי כדי שאני אוכל להוציא אלבום חדש כי היינו צריכים לטפל בחוזים ודברים כאלה. ואז בזמן הזה הכרתי חברה חדשה והיא הפכה אותי למאוד מאושר כי היא בן אדם ממש נחמד ואז Happinezz יצא כי הייתי ממש שמח וזה היה הקול שלה. גם To the Moon and Back זה הקול שלה. כשאני נמצא באולפן אני תמיד מפיק איך שאני מרגיש. אי אפשר ללכת לאולפן ולהגיד בואו נעשה משהו קשוח או פאנקי או מה שזה לא יהיה. זה פשוט מגיע מהלב."
ספר לנו על התהליך היצירתי של האלבום הקרב.
"כן זה מגיע ואני ממש שמח מזה, אבל אני חייב להודות שאני לא הבחור שחושב יותר מדי על איך ליצור אלבום. זה היה ככה מאז ומתמיד, אני הולך לאולפן במשך השבוע ומסיים טראק אחד או לא, או מוחק אותו או לא ואני הולך להמשיך ככה. אני מדבר עם המנהל שלי והוא אומר לי בוא נעשה עוד אלבום, ואני רואה שיש לי את הטראקים האלה. בואו נשים את העשרה האלה יחד, הם עובדים ביחד טוב, והנה יש לנו אלבום."
רוב המעריצים מכירים אותך עם מסיכת הג'וקר שלך. מתי התחלת ללבוש אותה ומה היתה ההשראה מאחורי זה?
"זה סיפור מצחיק. אז סיפרתי שלא ידעתי שזה אפשרי להיות גם דיג'יי. אז, הפקתי והפקתי ואז שחררתי את ה-EP הראשון בסוף שנת 2006 ואז חודש לאחר מכן היה יחצ"ן מברזיל. הוא דיבר עם חבר שלי והוא ביקש מאיתנו להגיע לברזיל ולנגן והייתי קצת בשוק כי מעולם לא ניגנתי. אז לקחתי את הלפטופ עם הטיוטא הראשונית, זה היה ממש גרוע, אבל זה עבד. וחשבתי שאני צריך לעשות משהו כי יש כל כך הרבה דיג'יים בתעשייה ואני צריך משהו שאנשים יזכרו שזה אני. אז חשבתי על הקרנבל בריו שלכולם יש תחפושת והגיתי את המסכה. זה לא כמו המסכה שיש לי היום, היא היתה ממש עלובה. אבל זה עבד, האנשים ראו את המסכה, שמעו את המוזיקה וזה עבד."
ההופעה שלך ב- Grand Palais היא אחת מהידועות ביותר. איך הגעת לנגן בסט ייחודי שכזה?
"האמת שזה היה פשוט עניין של מזל. לפני שלוש שנים ניגנתי באיזו טירה בצרפת וזו היתה הפעם הראשונה שניגנתי בשביל Cercle. הם ביקשו ממני לנגן שם ודיברתי עם המנהל שלי והוא אמר לי לנגן שם בחינם רק בשביל המיקום. חשבתי לעצמי זה לא הגיוני ואני לא רוצה לנגן שם. אחרי פעמיים נוספות שהם ביקשו לבסוף הסכמתי וניגנתי שם. המיקום היה ממש נחמד והיה להצלחה גדולה וגם הסט הצליח מאוד. אז לנגן בגרנד פאלאס היה ממש במזל. הם ביקשו ממני לנגן בפעם השנייה והיה להם את המיקום הזה בנוי עם אולם גדול תחת הירח, זה היה מושלם. הייתי ממש שמח."
איזה עוד תכנונים יש לך ל-2020 אחרי שהאלבום יצא?
"2020 מלאה מאוד בהופעות, אבל האלבום יוצא עכשיו ואני ממש שמח על כך. אחרי זה, אולי באמצע השנה נתחיל אלבום נוסף ועוד הרבה סינגלים. אנחנו עדין לא יודעים, כי קודם אנחנו רוצים לראות את התגובה לאלבום הראשון. עד עכשיו היו לי המון הופעות ויש לי שני סיבובי הופעות באמריקה בקרוב."
יש לך מסר למעריצים?
"אני ממש שמח שכל כך הרבה אנשים מאזינים למוזיקה שלי ואוהבים אותה.זה הדבר הכי חשוב שאני יכול לעשות בעבודה הזו. אז אני רק רוצה לומר תודה, לכו למסיבה ותהנו."