8 מתוך 10 אמנים בשירותי הסטרימינג, הרוויחו כ-870 שקלים בשנה על היצירות שלהם. כך נחשף בסקר חדש של האיגוד הבריטי של The Ivors Academy and Musicians.
משתתפי הסקר הם 311 כותבים, אמנים, מוזיקאים, מלחינים וכותבי שירים השייכים לארגון ואשר הסכימו לחשוף את האמת המרה על הרווחים האמיתיים שלהם משירותי הסטרימינג העולמיים והפופולאריים.
הסקר מגיע על רקע הקמפיין האינטנסיבי של האיגוד בשם Fix Streaming אשר מכנה את התשלומים שמגיעים לאמנים משירותי הסטרימינג "לא מספקים באופן מצער". כחלק מהמאמצים, פורסמה עצומה הקוראת להתערבות ממשלתית והיא צברה מעל ל-17,000 חתימות.
גראהם דייויס, המנכ"ל של האקדמיה סיפר,
"הסקר הוא הוכחה נוספת לכך שהשיר והכותב שלו אינם מוערכים מספיק. יותר מדי כסף של סטרימינג הולך ללייבלים הגדולים וזה מודל מיושן שמצריך רפורמה. יש לנו את כותבי השירים הטובים בעולם ומגיע להם יותר."
חלק מהנשאלים הוסיפו גם הערות בסקר.
"אני כותב שירים שמהווים חלק מרכזי מרשימות השמעה בפלטפורמות הסטרימינג… השירים האלה צברו מיליוני השמעות אבל הרוויחו קרוב לאפס הכנסות בשבילי ככותב שירים."
"אני מעריך את זה שהסטרימינג זה העתיד אבל הפוטנציאל הרווחי בשביל יוצרים בהתחשב בשווי החברה הוא אינו הוגן."
"סטרימינג הוא אינו יציב ובשום צורה ואופן לא מחזיר את ההשקעה שאתה עושה על ההקלטות, ההפקות והשיווק של השירים."
"אלבומים אשר עולים עשרות אלפי פאונד, ואולי מאות אלפי להפיק, נותנים הכנסה מסכנה מההשמעות בפלטפורמות הסטרימינג. אז אין שום מניע בשביל עצמאים כמוני לעשות עוד תקליטים."
אלה הם הנתונים שנחשפו:
82% מהמשתתפים הרוויחו פחות מ-200 פאונד (870 שקלים) מכל המוזיקה שלהם בפלטפורמות בשנת 2019. זה כולל אמנים עם אלפי, מאות אלפי ומיליוני השמעות.
92% מהעונים טענו שפחות מ-5% מהרווחים שלהם בשנת 2019 הגיעו מסטרימז.
50% טענו שהרווחים שלהם מהקלטת מוזיקה ירדו בעשר שנים האחרונות.
43% מהנשאלים חשפו כי רווחים מועטים מסטרימינג הביאו אותם לעסוק בעבודה נוספת למעט מוזיקה.