עברו כבר 20 דקות מאז שדדמאוס התעצבן על משהו והנה הוא חוזר.
הכל התחיל כשמנכ"ל חברת הסטימינג המובילה ספוטיפיי, דניאל אק, פרסם ציוץ שגרם להרבה מאוד אמנים לרתוח. הציוץ, שפורסם בכלל בחודש מאי, טען שהמחיר של יצירת תוכן היום היא כמעט אפסית.
"היום, כאשר המחיר של יצירת תוכן הוא קרוב לאפס, אנשים יכולים לחלוק כמות עצומה של תוכן. זה הצית את הסקרנות שלי לגבי הרעיון של אריכות מדף. בעוד שרוב ממה שאנחנו רואים ושומעים היום יתיישן מהר מאוד, יש רעיונות או אפילו חלקים של מוזיקה שיכולים להישאר רלוונטיים במשך עשורים ואפילו מאות."
כמעט חודשיים לאחר הציוץ הזה, כאשר החדשות האלה הגיעו סוף סוף לדדמאוס. הוא החל לרתוח מזעם וציין שזה לקח לו 25 שנה מהחיים שלו בשביל לייצר את המוזיקה שלו, שזה כמובן הרבה זמן ומאמץ. הוא ציין שחלק גדול מההכנסות שלו הולכות ישירות לספוטיפיי.
וזה לא נגמר שם, הסיום הגדול של כל ההתרעמות הזאת היה – "אני עומד למשוך את כל הקטלוג שלי מהנשרים הארורים האלה, זהו זה!"
השאלה כאן היא האם דדמאוס יכול להחליט ככה מהיום למחר למשוך את המוזיקה שלו מפלטפורמת המוזיקה המצליחה ביותר או שמדובר כאן בעניינים מהותיים שצריכים להיעשות בתיאום עם לייבלים וכו'?
אנחנו כבר יודעים שדדמאוס אוהב להתעצבן מהר מאוד אבל מדובר כאן במשהו גדול בהרבה. מנכ"ל ספוטיפיי לא מעריך את הקושי והזמן של אמנים ליצור את המוזיקה שלהם. לא מדובר רק ביצירת הטראק עצמו אלה כל מה שנלווה לו – למידת התוכנה, ההשראה וכמובן עבודת השיווק הנרחבת שכל טראק היום צריך בשביל להשתחרר.
אין ספק שאנחנו נמצאים בתקופה מהותית מאוד בעולם המוזיקה.