חושף הכל: ראיון ממש לא שגרתי עם ארמין ואן ביורן

Nelly Pavlovna | 4.01.2019 3783

שתפו את החברים

הוא אגדה בעולם המוזיקה האלקטרונית ואחד מהמוזיקאים והמפיקים הבולטים ביותר בתעשייה. הוא הגיע לפסגת דיג’יי מאג 5 פעמים, התוכנית השבועית שלו A State of Trance בעלת רייטינג מטורף של מעל 38 מיליון מאזינים מכ-80 מדינות שונות בעולם וכמובן שהוא הופיע בכל הפסטיבלים הגדולים והטובים ביותר בעולם. אז לפני שהוא מגיע אלינו ב-7 למרץ, קבלו ראיון עם האחד והיחיד ארמין ואן ביורן.

מה הייתה ההשראה שלך לטראק Blah Blah Blah?

“הרבה אנשים חושבים שזה משהו שהיה לי להגיד לכל השונאים, אבל זה ממש לא. הסיפור התחיל עם Bullysongs שהיה חבר טוב שלי ועשיתי כמה טראקים יחד איתו – Freefall ו- Caught in the Slipstream. הוא היה יחד איתי בסיבוב ההופעות – Embrace ונהיינו חברים ממש טובים. הוא בחור ממש מגניב והוא גם אבא, הוא כתב הרבה טראקים גדולים ואני יודע שהוא כתב טראק לגלנטיס יחד עם הבן שלו. ואז אמרתי לו – מה אם תהיה לנו שירה כזאת אבל בטראק בסגנון פסאייטראנס וטריפל דרופ, ואז הוא אומר – אז על מה חשבת מבחינת המילים? ואני הייתי בבית ישבתי ליד הבת שלי והיא סיפרה לי על איך שהיא למדה את כל החרוזים הגסים בבית הספר, את המילים שההורים לא אמורים לדעת. והתחלתי לראות כמה זה באמת חשוב לחינוך של הילדים – ללמוד חרוזים של ילדים. אז הרעיון וההשראה הגיעה בעצם מהילדים שלי.”

מה היה החלק האהוב עליך בלנגן בפסטיבל EDC?

“זה פסטיבל ייחודי, פסטיבל לילה. אתה לא יכול להשוות את זה לשום פסטיבל אחר. אני חושב על הרבה אנשים שמנסים להשוות אותו לאולטרה ולטומורולנד אבל לדעתי אלה שלושה פסטיבלים שונים לגמרי. זו חוויה ייחודית. זה יותר מסתם חבורה של דיג’יים ובמות מגניבות ביחד. זו האווירה, זו האווירה של לוס אנג’לס משולבת עם הסביבה – קשה להסביר.”


מה הפסטיבל האהוב עליך?

“אז יש לך את שלושת הגדולים שהרגע ציינתי. זה ממש קשה לבחור אחד אהוב כי שלושתם הם רגעים חשובים בלוח השנה של מוזיקת הדאנס. אולטרה זו התחלת העונה ו- EDC הוא הגדול ביותר באמריקה הצפונית במוזיקה אלקטרונית.
אם אתה מכוון אקדח לראש שלי אז אני אגיד טומורולנד, כי זה כל כך קרוב לבית שלי.”

הגעת כבר ל-ASOT 850. האם אי פעם חשבת שזה יגיע ל-850?

“לא, חשבתי ש-500 יהיה טוב אחרי 10 שנים. אני עדין רואה הרבה דברים טובים שקורים בעולם מוזיקת הטראנס. הרבה כשרון חדש…מוזיקה בסגנון פסיי-טראנס היא כל כך גדולה כרגע. שנה שעברה החלטתי החלטה נועזת – לעשות שידור שבועי שהרבה אנשים דווקא אוהבים. זה ממש מפחיד כי הרגשתי שנכנסתי עמוק מדי. עכשיו זה כיף, אני נהנה מזה עכשיו יותר כי מתי שרק התחלתי הייתי בוהה במסך האבלטון ועושה מיקס של טראקים ביחד בלי באמת לשמוע את כל השירים למען האמת. עכשיו אני צריך לעשות מיקס חי בטייק אחד ולפעמים אני עושה טעויות קטנות אבל אנשים דווקא מעריכים את זה.”

איך סצנת המוזיקה השתנתה מאז שהתחלת?

“הסצינה הפכה להרבה יותר גדולה, אנשים לוקחים אותה ברצינות. אני זוכר שהרבה מהראיונות שהייתי עושה בתחילת הקריירה היו – “מתי אתה חושב שבועת מוזיקת הדאנס הולכת להסתיים?”. כולם ציפו שזה ייעלם. אבל אני לא חושב שיש הבדל בין הדאנס לפופ המסחרי, חלק ממוזיקת הדאנס הפכה לחומר של הרדיו. אני חושב ש-99% מהטופ 40 כרגע מגיעה מדאנס, זו מוזיקת ההמשך שלה. כמובן שיש הרבה כלי נגינה אנלוגיים שמשתמשים בהם, אבל מוזיקת הדאנס התפשטה כמו אש בשדה קוצים דרך כל ז’אנר אחר.”

כשאתה כותב טראק, איך אתה מחליט מתי סיימת וזה מוכן?

“זה לעולם לא מוכן. ברגע שאני מסיים טראק, אני מתחיל לעשות לזה רמיקסים, מש-אפים ולעשות אקפסורט לאקפלה שתוכל לשים אותו על גבי טראקים אחרים. יש לי כל כך הרבה טראקים ואלבומים שאני חושב שהייתי צריך לעשות את זה ואפילו Blah Blah. ועכשיו כשאני שומע שוב את הטראק אני אומר לעצמי שהייתי צריך לעשות את זה וזה או להגביר את הווליום וכו’… זה אף פעם לא מושלם.”

מה היה מפגש המעריצים הכי טוב שלך?

“אני חושב שזה היה בוונקובר, מישהו בדיוק קנה BMW חדש ומאוד יקר עם מושבי עור לבנים וביקש ממני לכתוב עליהם עם טוש. כן כן.”

מה הדבר הכי מגוחך ששמים לך בחדר הלבשה?

“אני מנסה להיפטר מבקבוק היין האדום שתמיד מניחים לי בחדר הלבשה. אני כבר לא שותה יין אדום, בטח לא אחרי הופעה. אבל משום מה, תמיד יש שם יין אדום. אז אני חושב שהמנהלים שלי משאירים את זה שם סתם ככה.”

מה אתה אוכל כשאתה בדרכים?

“דברים בריאים, בדרך כלל צמחוני או פסטה. ממש לפני ההופעה עכשיו הכרחתי את עצמי לאכול כי לא הייתי רעב, אבל הייתי בדרך לעשות סט של 3 שעות. אוכל, שינה וחדר כושר הם הכרחיים לחיים.”

איך אתה נח בבית כשאתה חוזר מסיבוב הופעות?

“בעיקר מתאמן הרבה. אני די משעמם כשאני בבית, אני אוהב לצפות בנטפליקס.”

מה תוכנית הנטפליקס האהובה עליך?

“אני צופה בקאסה דל פפל כרגע, אני חושב שזה מדהים. אני אוהב מאוד סרטי דוקו בנטפליקס. צפיתי ברצח של קנדי בנטפליקס וזה היה די מזעזע. אני נהנה גם לקרוא ביוגרפיות, זה הרגל מוזר שיש לי.”

מה היעד או העצירה הבלתי נשכחים בסיבובי ההופעות שלך?

“שנה שעברה כאשר עשיתי את The Best of Armin Only בארנה של אמסטרדם. בהופעה הזו הצגתי 20 שנות מוזיקה שלי, עם כל המעריצים, כל סיבובי ההופעות וכל האמנים שאי פעם עבדתי איתם. 2 לילות, סולד אאוט, חי בטלויזיה ההולנדית. זה היה הדבר הכי גדול שאי פעם עשיתי, זה האצטדיון הכי גדול בהולנד, אין יותר גדול מזה.”

איך אתה בוחר את הטראקים כשאתה מכין את ה – Best of?

“תאמין או לא, היה קצת מקום לניסוי וטעייה. ניגנתי ב-2 לילות – שישי ושבת, ורשימת הטראקים היו שונות בשני הימים. ההופעה היתה 4 שעות, אבל במהלך 20 שנות הקריירה שלי עשיתי כל כך הרבה מוזיקה. 5 אלבומים, הרבה Best of, סינגלים ואוספים. אז לנסות לשים כמה שיותר ב-4 שעות לא היה עושה עימם צדק. אז חשבנו על ההופעה, איזה אמנים יכולים באמת “לתת את זה” ואיזה אמנים היו מיוחדים בסיבוב הופעות. וגם לטווח הקשב של הקהל במהלך המופע – לשמור על תשומת הלב של הקהל ועל ההופעה מעניינת זו עבודה קשה.
אבל, הדבר הטוב הוא שעשינו חמישה סיבובי הופעות בעבר אז יכולנו לקחת את הרגעים הכי טובים מהם. אם יש לך 4 שעות של הופעה אז זה ממש בחירה של כל הרגעים הכי טובים שהיו בעבר וזה די קל. ואז, הדבר הטוב ביותר לעשות הוא חזרות. עשינו ניסיון מול קהל במיקום קטן יותר ובלי כל ההפקה. היה הרבה מאמץ שהושקע במופע הזה.”

בטיסה – מעבר או חלון?

“חלון בשביל לישון. אני ישן בטיסות כל הזמן. אני לא חושב שהיתה איזושהי טיסה בשלוש שנים האחרונות שלא עצמתי בה עיניים. אפילו בטיסה של 20 דקות מאי יווני אחד לאחר אני תמיד עוצם עיניים.”

האם יש משהו נוסף שתרצה שהמעריצים ידעו?

“כל כך הרבה דברים. יש הרבה מוזיקה שמגיעה. אני עובד על אלבום של Gaia, שזה משהו שהרבה אנשים מתעניינים בו. מאז שהפכתי לאבא לשני ילדים הפכתי להרבה יותר פרודוקטיבי משאי פעם הייתי. זה מוזר כי היית חושב שאם יש לך ילדים אז יש לך פחות זמן, אבל אני מניח שאני פשוט יותר יעיל.
אני כבר לא משחק, אני מאוד אוהב לשחק בפלייסטיישן אבל לא נגעתי בו כבר 3 חודשים. התמדה.”

משהו מגניב שאנחנו יכולים לצפות לו בקרוב?

“אנחנו בוחנים אופציות חדשות. אני עובד על אלבום אמן חדש. אני גם חושב אם להמשיך או לא עם המותג של Armin Only. עדין לא החלטתי כי זה מאוד יקר לעשות סיבוב הופעות עם מופע שכזה. צריך לעשות לפחות 20-25 הופעות בשביל להחזיר את ההשקעה. ואז גם צריך מתחם עם מינימום 5000 מקומות וצריך להביא את כל האמנים, מלונות, טיסות וכו’.”

ארמין מגיע לישראל ב-7 למרץ 2019! כל הפרטים יתפרסם כאן ביום ראשון


שתפו את החברים

עשוי לעניין אותך

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם