תעשיית הסרטים מאמצת את המוזיקה האלקטרונית

צוות האתר | 12.10.2014

שתפו את החברים

בזמן שסצינת ה-EDM ממשיכה להשתלט על העולם, מראה הוליווד גם היא נכונות להמר על הסוס המנצח. במשך השנתיים האחרונות, המוזיקה האלקטרונית מככבת בתעשיית הסרטים. משוברי קופות ענקיים לסרטים עצמאיים וצנועים, ה-EDM הפך לפלטפורמה מוזיקה אייקונית בשביל סרטים מכל קצוות הז'אנרים.
להלן כמה דוגמאות של פסקולים מעניינים מסרטים שיצאו לאחרונה.

22 jump street

להיט ההמשך יצא השנה לאקרנים והיה הצלחה מסחררת בכל העולם. אם נוכחותו הממגנטת של צ'ינינג טאטום אינה מספיקה, אז גם הפסקול עושה עבודה טובה בלהקפיץ את קהל הצופים. ללא ספק, הסרט הוא בעל פסקול ה-EDM המלא והעשיר ביותר השנה, והוא מכיל אמנים כמו ,TIESTO, DUCK SAUCE, BINGO PLAYERS, DJ SNAKE, DIPLO ו –STEVE AIOKI.

Divergent (מפוצלים)

הפסקול של מותחן המדע הבדיוני של השנה, מערב בתוכו מגוון רחב וססגוני של מוזיקה אלקטרונית. עורכי הפסקול הצליחו להרכיב רשימה של שירים שונים שמצליחים להתאים לכל סצנה בסרט באופן מדויק. בין הכוכבים האחראים ללהיטים של הסרט ניתן למצוא את Skrillex, pretty lights ואת Zedd.

Spring Breakers

הסרט שיצא בשנת 2012 בכיכובה של סלינה גומז וג'יימס פרנקו, היה בעצם החלוץ בחיבור של מיינסטרים EDM וסרטים עצמאיים. הפסקול הדאבסטפי של הסרט חובר על ידי לא אחר מאשר Skrillex ושותפו לסרט קליף מרטינז. הצליל הייחודי של Skrillex אכן שולט בסאונד הכללי של הסרט אם כי אמנים מוכרים ואהובים לקחו בו חלק. Gucci Mane, Waka Flocka Flame ואפילו בת הזוג (הדמיונית) של קאלוין האריס, אלי גולדינג היוו חלק מרכזי בפסקול של הסרט.

Project X

קומדיית הפשע שיצאה בשנת 2012, מכילה שפע של אמנים מובילים בפסקולה. השיר המוכר ביותר בפסקול הוא ההמנון ההמוני של סטיב איוקי לשירו של קיד קודי- Pursuit of Happiness שאיכשהו מאפיין מאוד את תלמידי התיכון בימינו. סטיב איוקי אינו הכוכב היחיד ששיריו הוכנסו לפסקול, ותוכלו למצוא בו גם את Bassnectar ו- A-Track.

Let's be cops (בואו נהיה שוטרים)

קומדיית המשטרה שיצאה השנה מכילה בתוכה פסקול מגוון וקומי של שירים שיעסיקו אתכם הרבה יותר מהסרט עצמו. עם אמנים כמו Major lazer , Diplo, Rusko ו- Doctor P על הפסקול, לא תרצו להפסיק לזוז.

Neighbors (שכנים)

הקומדיה ששוחררה לאקרנים השנה, בכיכובם של סת' רוגן וזאק אפרון, מכילה פסקול צעיר ומרענן המורכב מאייקוני EDM ידועים. R3HAB,Bassjackers, Dillon Francis ו- Laidback Luke הם רק חלק מהכוכבים שפיזרו את כשרונם על הפסקול. עורכי הסרט הבינו בדיוק כיצד להגיע לקהל היעד של הסרט שלהם באמצעות המוזיקה. ולפי ההצלחה של הסרט, המהלך עבד להם מצוין.

The Bling Ring

סרט הנעורים בכיכובן של אמה ווטסון (הרמיוני המיתולוגית) וקאטי צ'אנג,מגולל את סיפורם האמיתי של צעירים נואשים לפרסום, העושים זאת על ידי מעקב באמצעות האינטרנט אחר מפורסמים. הפסקול מארח כמה מהטראקים היותר מפורסמים בשנים האחרונות ומכיל את Avicii , Deadmau5 ו-Richie Hawtin.
עם סצינת ה-EDM הנרחבת והגדלה כל הזמן מסביבנו, מרגיש רק נכון להסתכל לאחור ולהגיד תודה לכל אותם סרטים שעזרו לז'אנר הזה לפרוץ ולהצליח כל כך. הנה מבט על כמה סרטים קלאסיים שכללו בתוכם חלק מהמוזיקה האלקטרונית הבלתי נשכחת בכל הזמנים.



Night at Roxbury

סרט הקומדיה משנת 1998 בכיכובו של וויל פארל הביא לנו את הקלאסיקה המוכרת לכולנו Haddaway- what is love שמושמעת לא רק בגלגל"צ ובמסיבות גייז אלא למעשה נמצאת אצל כולנו אי שם באייטיונז.

Blade

לפני דמדומים, אי שם בשנת 1998, יצאה לה קלאסיקה ערפדית משוגעת שלמעשה יצרה ז'אנר EDM משלה הנקרא "בלייד רייב". נדיר למצוא פסטיבל מוזיקה שאין בו את אחד מהשירים מהפסקול המפורסם (תשמעו, אתם בטוח תזהו). הסרט לא רק עודד ופיתח את כל עולם האלקטרוני אלא ממשיך להוות בסיס לצמיחה והשראה גם היום.

Tron:Legacy (טרון:המורשת)

סרט המדע הבדיוני המפורסם של וולט דיסני שיצא בשנת 2010 היה פורץ דרך, מכיוון שההרכב הצרפתי Daft Punk היה אחראי בעצם לכל הפסקול. הם בנו אותו יחד עם תזמורת של 85 כלים. (!!!). הצליל הדיגיטלי הייחודי של ההרכב השאירו חותם של ביטים רובוטיים וחיוניים על הסרט.

The Jackal

בשנת 1997, חברו שחקני הענק ברוס וויליס וריצ'ארד גיר, על מנת ליצור סרט פעולה מותחני שעסק ברדיפה אחרי רוצחים שכירים. רוב סצינות המרדף והירי בסרט מכילים מוזיקת EDM המשתלבת באופן טבעי בעלילה האקטיבית. הפסקול של הסרט מכיל קלאסיקות אלקטרוני כגון Goldie, The Chemical Brothers, The Prodigy , Fatboy Slim , LTJ Bukem, BT, Moby ועוד רבים אחרים.

נושמים מוזיקה אלקטרונית?
הצטרפו אלינו באינסטגרם ובטלגרם לעדכונים, הטבות וידיעות בלעדיות לפני כולם.
מכורים ממש? הצטרפו לקהילת הרייברים של ישראל


שתפו את החברים

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם