הרייב הראשון באפס כוח משיכה: איך זה נראה?

צוות האתר | 13.02.2018

שתפו את החברים

זו תקופה מעניינת למכורי חלל שבנינו. לאחרונה, SpaceX שיגרה בהצלחה את הטיל Falcon Heavy והיום רייב באפס כוח משיכה התרחש בפרנקפורט, גרמניה. זה נערך על ידי חברת האירועים BigCityBeats יחד עם עזרה מסוכנות החלל האירופאית, בטיסה ניגנו הדיג'יים סטיב איוקי ו W&W והיו בה 20 נוכחים בלבד.

האירוע נקרא "World Club Dome Zero Gravity" ושימש מטוס A310 בעל הסבה מיוחדת, מודל ראשון מסוגו שפותח על ידי איירבוס בשביל שימוש פרסומי שמאוחר יותר אומץ על ידי יצרני חלל אירופאים.כרגע הוא נמצא בשימוש של סוכנות החלל האירופאית (ESA) בשביל טיסות אימון של אסטרונאוטים.

הטיסה המריאה משדה התעופה בפרנקפורט ונמשכה כ 90 דקות, היו בה 20 בליינים, הדיג'יים ושני אסטרונאוטים מסוכנות החלל האירופאית.
האירוע היה במקביל ליום השנה העשירי של שיגור מעבדת החלל קולומבוס של הסוכנות החלל האירופאית אל תחנת החלל הבינלאומית.

טיסה בכוח משיכה אפס עובדת על ידי ביצוע של תמרוני טיסה פרבוליים. באופן בסיסי, המטוס צריך לעלות מאוד גבוה ולאחר מכן יש ירידה מאוד מהירה כמו ברכבת הרים. במשך 25-30 שניות יש הרגשה של חוסר משקל ואז כוח המשיכה חוזר בעוצמה מקסימלית של 1.8 ג'י כשהמטוס מתחיל לעלות שוב למעלה. האנשים על גבי המטוס חוו תחושה של חוסר משקל במשך 25 דקות וזה בהחלט לא מעט זמן.

איך זה היה עבור אלו שניסו לרקוד במהלך הטיסה? ליז לופטו, עורכת המדע של The Verge הייתה לאחרונה בטיסה באפס כוח משיכה. היא אמרה שלא נדרשת הכנה מוקדמת לטיסות הללו ובהחלט ניתן לשלוט בתנועות שלך ולרקוד בכוח משיכה אפס. אולם, זה כמובן די שונה.
"אנשים עשו עמידת ידיים," היא אמרה על החוויה שלה. "באופן פוטנציאלי ניתן לבצע ברייקדאנס באמצעות תנועות משוגעות אם מצליחים להסתגל ולא לדחוף קשה מידי. בעיקרון, צריך שרירי בטן חזקים כדי לרקוד בחלל, מכיוון שהרגליים זזות ללא עזרה בגלל הכוח משיכה."

 

A post shared by W&W (@wandwmusic) on

"אנחנו רק הולכים לרחף, לא?"

בכל הנוגע לניגון בתנאים ללא משקל, זה יהיה מעניין לראות כאשר יצא הסרטון המלא וכיצד הציוד היה מקובע, אם לחלק הפנימי של המטוס יש טיפול אקוסטי מיוחד וכיצד הדיג'יים התמודדו עם המיקסים בזמן שהם מרחפים באופן מתמשך לתקופות בגלל כוח המשיכה. אחד מהצמד W&W סיפר ל BigCityBeats ממש לפני הטיסה, "אנחנו לחוצים. אין דרך חזרה עכשיו, נכון? אני לא יודע איך אנחנו הולכים למקסס. אנחנו רק הולכים לרחף, לא?" בקליפ מתחת תוכל לראות את הדיג'יי מאחור עולה למעלה ביחד עם כולם ברגע שכוח המשיכה מגיע.

ספרו לנו בתגובות – עם איזה DJ הייתם רוצים לחוות רייב כזה?

נושמים מוזיקה אלקטרונית?
הצטרפו אלינו באינסטגרם ובטלגרם לעדכונים, הטבות וידיעות בלעדיות לפני כולם.
מכורים ממש? הצטרפו לקהילת הרייברים של ישראל

קראו עוד על: ,

שתפו את החברים

נשמח לשוחח אתכם

צרו איתנו קשר

07-777-84449

בימים א'-ה' בין השעות 10:00-20:30

x
נשמח לשוחח איתך

אנא מלאו את הפרטים ונדבר בהקדם